Ogłoszenie o zamówieniu: Wykonanie prac projektowo-kosztorysowych dla zadania inwestycyjnego pn: Adaptacja obiektu PSP nr31 przy ul. Osiedle Górnicze 19a w Wałbrzychu na Dom Pomocy Społecznej.
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.um.walbrzych.pl/zzp/dompomocy.zip
Wałbrzych: Wykonanie prac projektowo-kosztorysowych dla zadania inwestycyjnego pn: Adaptacja obiektu PSP nr31 przy ul. Osiedle Górnicze 19a w Wałbrzychu na Dom Pomocy Społecznej.
Numer ogłoszenia: 317254 - 2012; data zamieszczenia: 28.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych , Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6655153, 6655154, faks 074 6655155.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.walbrzych.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie prac projektowo-kosztorysowych dla zadania inwestycyjnego pn: Adaptacja obiektu PSP nr31 przy ul. Osiedle Górnicze 19a w Wałbrzychu na Dom Pomocy Społecznej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowo-kosztorysowych dla zadania inwestycyjnego pn.: Adaptacja obiektu PSP nr 31 przy ul. Osiedle Górnicze 19a w Wałbrzychu na Dom Pomocy Społecznej. 2. Przedmiot umowy, o którym mowa w pkt.1 zostaje podzielony na 2 zadania: a) zadanie 1 - dotyczy utworzenia Domu Pomocy Społecznej, b) zadanie 2 - dotyczy termomodernizacji Domu Pomocy Społecznej. 3. Przedmiot umowy obejmuje 3 etapy: 3.1. Etap I obejmujący: a) wykonanie inwentaryzacji budowlanej budynku- 2 egz. b) wykonanie orzeczenia o stanie technicznym budynku - 2 egz. c) sporządzenie koncepcji projektowej adaptacji obiektu wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu w zakresie niezbędnym do prawidłowego funcjonowania obiektu (łącznie dla zadania 1 i 2) - 3 egz. d) wykonanie audytu energetycznego (łącznie dla zadania 1 i 2) - 4 egz. 3.2. Etap II obejmujący: a) wykonanie projektu budowlanego wielobranżowego (łącznie dla zadania 1 i 2) - 5 egz. b) wykonanie projektów wykonawczych dla wszystkich koniecznych branż wraz z aranżacją wnętrz i wyposażeniem (łącznie dla zadania 1 i 2) - 3 egz. c) wykonanie przedmiaru robót (odrębnie dla zadania 1 i 2) - 2 egz. d) wykonanie kosztorysów inwestorskich (odrębnie dla zadania 1 i 2) - 2 egz. e) wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (łącznie dla zadania 1 i 2) - 3 egz., wraz z formą elektroniczną - płyta CD. f) przygotowanie wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami oraz uzyskanie zmiany Decyzji Starosty Wałbrzyskiego nr 583/2012 z dnia 26.04.2012r, znak: ZAB.6740.625.2012 na termomodernizację obiektu użyteczności publicznej (Szkoła Podstawowa nr 31) przy ul. Osiedle Górnicze 19a w Wałbrzychu (dz. nr 98, obręb Rusinowa nr 36) - w zakresie zmiany sposobu użytkowania oraz zagospodarowania terenu. 3.3. Etap III obejmujący: a) pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie rzeczowej realizacji zadania. Dla całości prac projektowych obowiązkiem Wykonawcy jest: 1. Wykonanie prac projektowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 2. Opracowanie inwentaryzacji budowlanej, oceny stanu technicznego budynku, audytu energetycznego, projektów budowlanych i wykonawczych przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania zgodnie z Prawem Budowlanym. 3. Wykonanie prac projektowych zgodnie z: 3.1. Ustawą Prawo Budowlane, 3.2. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, (Dz. U. Nr 202, poz. 2072), zgodnie z którym przedmiary robót i kosztorysy mają nawiązywać do specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 3.3. Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej w sprawie domów pomocy społecznej, (projekt z 10 maja 2012 r.), 3.4. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2002 Nr 75, poz. 690). 4. Uzyskanie pisemnej akceptacji Zamawiającego dotyczącej wykonanej koncepcji adaptacji obiektu i zagospodarowania terenu. 5. Terminowe wykonanie prac objętych Umową. a także: Projekty wykonawcze należy opracować oddzielnie dla każdej branży, Wykonawca uzyska we własnym zakresie niezbędne (jeżeli będą wymagane na podstawie przepisów szczegółowych i jeżeli będą konieczne do opracowania przedmiotu zamówienia) opracowania danych wyjściowych takie jak: mapa do celów projektowych, operaty ochrony środowiska, inwentaryzacji zieleni, decyzje środowiskowe, decyzje o warunkach zabudowy, badania gruntowe, wypisy z rejestru gruntów a także inne niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy. Uzgodnienia, materiały i decyzje niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca uzyska we własnym zakresie za wyjątkiem tych wskazanych w obowiązkach Zamawiającego, Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt uzyska zgody właścicieli działek, które będzie obejmować inwestycja i ewentualnie, jeżeli będą konieczne do zrealizowania zadania, także działek sąsiednich. Rozpoczęcie realizacji etapu II prac projektowych możliwe jest po uprzednim uzyskaniu akceptacji Zamawiającego dotyczącej wykonanej koncepcji adaptacji obiektu i zagospodarowania terenu. Aktualnie trwają prace termomodernizacyjne stropodachu budynku, co należy uwzględnić (w porozumieniu z Zamawiającym) w trakcie realizacji dokumentacji projektowej dotyczącej termomodernizacji Domu Pomocy Społecznej. Wszystkie dokumenty wymienione w ust. 3 Wykonawca dostarczy w formie drukowanej w ilościach podanych w ust. 3, a także w formie elektronicznej na płycie CD (w formacie *.pdf, część kosztowa, tj. przedmiary robót i kosztorysy w plikach *PDF i *xls). Niedopuszczalne są rozbieżności pomiędzy zapisem elektronicznym dokumentacji, a formą pisemną, a w przypadku zaistnienia takich niezgodności w trakcie trwania prac budowlano - montażowych, kosztami z tego tytułu Zamawiający obciąży Jednostkę Projektową. Wszystkie obowiązki Wykonawcy zawarte są w załączonym projekcie umowy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 7.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W tym postępowaniu wadium nie obowiązuje.
III.2) ZALICZKI
-
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniane będą łączne kwalifikacje i doświadczenieW celu udokumentowania wymaganego doświadczenia Wykonawca powinien przedstawić wykaz wykonanych (zakończonych) usług, według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ załącznik nr 5, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania oraz referencje lub inny dokument potwierdzający że dana usługa została należycie wykonana. Ocena spełnienia tego warunku będzie oceniana wg formuły spełnia- nie spełnia.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniane będzie łącznie posiadanie osób zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia: a) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, zakresu wykonanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami załącznik nr 6 i/lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób zdolnych do wykonania zamówienia. b) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia załącznik nr 6 Ocena spełnienia tego warunku będzie oceniana wg formuły spełnia- nie spełnia.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
-
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
-
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących postanowień umownych, na podstawie określonych poniżej warunków: a) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki procentowej należnego podatku VAT, b) Osób będących przedstawicielami Zamawiającego z przyczyn niezależnych od niego, osób spełniających warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu wymienionych w ofercie, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego oraz że zaproponowane osoby będą spełniały warunki udziału opisane w SIWZ, c) Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę postanowień umownych gdy zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z niniejszą Specyfikacją - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia, d) Dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.walbrzych.pl/zzp/dompomocy.zip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, Referat Zamówień Publicznych, pok.27..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. nr 13..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane z Narodowego Funduszu Spójności. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie