Obsługa osób niesłyszących w Urzędzie Miejskim w Wałbrzychu
Urząd Miejski w Wałbrzychu dostosowując się do obowiązków wynikających z ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się ( Dz. U. z 2011 roku Nr 209, poz. 1243 ), która ma na celu poprawę sytuacji osób Głuchych, Głuchoniemych oraz Głuchoniewidomych, informuje o dostępnych środkach komunikowania się z Urzędem:
-
e-mail: um@um.walbrzych.pl
-
fax: 74 / 64 88 506
-
tel. ( korzystając z osoby przybranej ): 74 / 66-55-377 ; 74 / 64-88-504
-
podanie złożone do Biura Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu
Wspomniana ustawa określa zasady korzystania przez osoby uprawnione ( osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się ) z pomocy osób władających językiem migowym w kontaktach między innymi z:
-
organami administracji publicznej ( ministrami, centralnymi organami administracji rządowej, wojewodami, działającymi w ich lub we własnym imieniu innymi terenowymi organami administracji rządowej zespolonej i niezespolonej, organami jednostek samorządu terytorialnego oraz innymi organami państwowymi, a także innymi podmiotami, gdy są one powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych ).
Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usług tłumacza języka migowego ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, do tut. Urzędu, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie to powinno być dokonane w następującej formie:
-
e-mail: um@um.walbrzych.pl
-
fax: 74 / 64 88 506
-
tel. ( korzystając z osoby przybranej ): 74 / 66-55-377 ; 74 / 64-88-504
-
podanie złożone do Biura Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu