W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

Ogłoszenie o zamówieniu: Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu

 

Wałbrzych: Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu
Numer ogłoszenia: 441544 - 2009; data zamieszczenia: 24.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych , Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6655153, 6655154, faks 074 6655155.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.walbrzych.pl

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w następującym zakresie:

1) wyposażenie całego budynku, włącznie z wieżą i strychami w instalację sygnalizacji pożaru połączoną z obiektem Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychu,

2)wyposażenie kondygnacji użytkowych w dźwiękowy system ostrzegawczy DSO (łącznie z piwnicami),

3) wyposażenia wszystkich dróg ewakuacyjnych obiektu w części użytkowej w oświetlenie ewakuacyjne, uruchamiane za pomocą czujników,

4)montażu systemu kamer na wszystkich ciągach komunikacyjnych,

5)wykonania samoczynnej instalacji oddymiającej klatkę schodową reprezentacyjną (k1) z wentylatorem oddymiającym, bądź inne rozwiązanie sieci wentylatorów spiętych w jeden system sterowany elektronicznie (uruchamiane za pomocą systemu - czujników wykrywania dymu), 6)wykonania samoczynnych urządzeń oddymiających klatkę schodową gospodarczą (k2) w postaci przystosowania istniejących okien do poziomu II piętra - wzwyż;

7)sterowanie przez automatyczny system czujników zamknięcia przejść na inne kondygnacje, oddzielenia przejść drzwi i świetliki ppoż;

Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia właściwego organu administracji na użytkowanie, bądź zaświadczenia tego organu o zakończeniu robót.

Opracowany projekt budowlany oraz rozwiązania podane w projekcie wykonawczym, powinny być uzgodnione z Dolnośląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków we Wrocławiu O Wałbrzych - z uwagi na zabytkowy charakter Zamku Książ, oraz z użytkownikiem - Przedsiębiorstwem Zamek Książ Sp. z o.o. w Wałbrzychu.

Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z programem funkcjonalno-użytkowym (PFU) oraz dokonać wizji lokalnej terenu przed złożeniem oferty. Niezapoznanie się Wykonawcy ze stanem faktycznym nie będzie podstawą do wnoszenia roszczeń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w projekcie umowy oraz programie funkcjonalno użytkowym (PFU)..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.21.00-8, 45.34.30.00-3, 71.20.00.00-0.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości: 25.000,00 PLN najpóźniej do 15.01.2010r. do godz. 10.00.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki;

  • 1) Posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem;

  • 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązania są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniany będzie łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie;

  • 3) Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem:

  • 4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenie. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich;

  • 5) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1PZP.W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich.

  • Sposób oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

  • a) Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków o których mowa powyżej i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1PZP;

  • b) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • c)Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.

  • d) Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i 2 PZP. Ofertę Wykonawcy Wykluczonego uważa się za odrzuconą.

  • e) Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach niniejszej SIWZ.

  • f) Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

  • g) Zamawiający wzywa do uzupełnienia oświadczeń, pełnomocnictw lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych w art. 26 ust. 3 PZP.

  • h) Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania spowoduje wykluczenie wykonawcy z jego dalszego udziału w nim zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 3 PZP.

  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

  • ad 1a) Oświadczenie o posiadaniu uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. (załącznik nr 1 - formularz oferty)

  • ad 2) Wykazać realizację w systemie:

  • a) projektuj i buduj: w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwóch zadań o podobnym rodzaju tj.: zaprojektowanie i wykonanie w obiektach użyteczności publicznej o min. kubaturze 20 000m3 i pow. użytkowej 2 000m2 każdy, wpisanym do rejestru zabytków, instalacji sygnalizacji pożaru połączonej z obiektem Państwowej Straży Pożarnej, dźwiękowego systemu ostrzegawczego, samoczynnej instalacji oddymiającej pomieszczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 7); Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych robót.

  • LUB b) projektuj: w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwóch usług projektowych w obiektach użyteczności publicznej o min. kubaturze 20 000m3 i pow. użytkowej 2 000m2 każdy, wpisanym do rejestru zabytków, instalacji sygnalizacji pożaru połączonej z obiektem Państwowej Straży Pożarnej, dźwiękowego systemu ostrzegawczego, samoczynnej instalacji oddymiającej pomieszczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 7); Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych usług. buduj: w okresie w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwóch robót budowlanych w obiektach użyteczności publicznej o min. kubaturze 20 000m3 i pow. użytkowej 2 000m2 każdy, wpisanym do rejestru zabytków, instalacji sygnalizacji pożaru połączonej z obiektem Państwowej Straży Pożarnej, dźwiękowego systemu ostrzegawczego, samoczynnej instalacji oddymiającej pomieszczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 7);

  • Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych robót.

  • W celu potwierdzenia niniejszego warunku Wykonawca musi wykazać, że wykonał łącznie co najmniej 2 dokumentacje projektowe oraz 2 roboty budowlane spełniające warunki określone powyżej oraz zobowiązany jest przedłożyć wykaz wykonanych robót projektowych i budowlanych z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców sporządzonych według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców, Wykonawcy wypełniają załącznik nr 7 wspólnie) oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały należycie wykonane.

  • ad 3) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności z podziałem na n/w osoby (załącznik nr 8) i/lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w przedmiotowym wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował:

  • a1) osoba, która będzie sporządzała dokumentację projektową załączoną do wniosku o pozwolenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zawierającą uwarunkowania konserwatorskie, wytyczne Komendanta Straży Pożarnej, w zakresie zagadnień techniczno-budowlanych z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, powinna posiadać zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu dla projektantów i instalatorów systemów zabezpieczających przed przestępczością i pożarem obiekty zabytkowe, muzealne, sakralne i inne gromadzące publiczne zbiory dóbr kultury wydane przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych w Warszawie (więcej szczegółów w Zaleceniach konserwatorskich z dnia 15.10.2008r. i in. dokumentach załączonych do PFU). W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku do załącznika nr 8 dla osoby/osób wymienionej w rozdziale III pkt. 1.3a. lit. a1) SIWZ należy przedłożyć zaświadczenie, o którym mowa wyżej.

  • a2) osoba która będzie pełniła funkcję kierownika budowy powinna posiadać uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych. W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 8 dla osoby wymienionej w rozdziale III pkt. 1.3a. Lit.a2 ) SIWZ należy przedłożyć ich uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego.

  • ad 4a) Oświadczenie o sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie niniejszego zamówienia (formularz oferty - załącznik nr 1)

  • ad 5a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich (formularz oferty - załącznik nr 1);

  • Ad 5b) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wykonawcy działającego w ramach spółki prawa handlowego obowiązuje załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. (załącznik nr 2);

  • Ad 5c) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 3);

  • Ad 5d) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 4);

  • Ad 5e) Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 5);

  • Ad 5f) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 6)

  • 2. Wykonawcy zagraniczni: 1) Wykonawca zagraniczny (mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski) zamiast dokumentów wskazanych w rozdziale III SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawiane w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego oraz osób zarządzających zakazu ubiegania się o zamówienie; d) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia lub zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy PZP wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenie osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.



IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.



IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

 

www.um.walbrzych.pl/zzp/systemppozzamekksiaz2.zip

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wałbrzychu, pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 27.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.01.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 10.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet 6 Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i kulturowego Dolnego Śląska, Działanie 6.5 RPO WD Działania wspierające infrastrukturę turystyczną i kulturową..


Załączniki

Powiadom znajomego