Kompetencje sekretarza
SEKRETARZ MIASTA - Joanna Stypułkowska
1. Sekretarz Miasta wykonuje zadania dotyczące zapewnienia sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz prowadzi sprawy powierzone przez Prezydenta w drodze odrębnych zarządzeń.
2. Do zadań Sekretarza Miasta należy w szczególności:
1) zapewnienie prawidłowej organizacji pracy Urzędu, nadzorowanie, przestrzegania obowiązujących regulaminów i innych dokumentów ustalających przebieg procesów realizowanych w Urzędzie,
2) współdziałanie z kierownikami komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie ustalania stanowisk pracy i zakresu czynności służbowych pracowników,
3) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w podległych komórkach organizacyjnych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych Miasta,
4) współdziałanie z organizacjami społecznymi działającymi w Urzędzie w zakresie spraw pracowniczych,
5) nadzorowanie realizacji polityki szkoleniowej w Urzędzie,
6) nadzorowanie realizacji polityki kadrowo - płacowej ustalonej przez Prezydenta,
7) administrowanie funduszem socjalnym Urzędu zgodnie z zasadami ustalonymi przez Prezydenta w odrębnym zarządzeniu,
8) nadzorowanie wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na działalność Urzędu oraz gospodarowanie mieniem ruchomym i nieruchomym pozostającym na stanie Urzędu,
9) koordynowanie zadań w zakresie współpracy Prezydenta i pracowników z Radą Miejską,
10) nadzorowanie prawidłowości realizacji procesów legislacyjnych w Urzędzie,
11) organizowanie pracy Urzędu w sposób zapewniający należytą obsługę klientów, terminowe załatwianie spraw, funkcjonowanie sprawnego obiegu dokumentów oraz załatwianie skarg i wniosków,
12) nadzorowanie i koordynowanie realizacji procesów informatyzacji Urzędu,
13) nadzorowanie i koordynowanie czynności związanych z organizacją wyborów, referendów, konsultacji społecznych,
14) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie organizacji pracy i sprawnego wykonywania zadań,
15) prowadzenie innych spraw powierzonych przez Prezydenta w granicach określonych w odrębnych zarządzeniach, imiennych pełnomocnictwach i upoważnieniach.
KOMÓRKI ORGANIZACYJNE NADZOROWANE PRZEZ SEKRETARZA MIASTA:
a) BIURO ORGANIZACYJNE BO
b) BIURO EWIDENCJI LUDNOŚCI I DOWODÓW OSOBISTYCH BEL
c) URZĄD STANU CYWILNEGO USC
d) BIURO INFORMATYKI BI
e) BIURO SPRAW PRACOWNICZYCH BPR
f) BIURO OBSŁUGI KLIENTA BOK
powyższe informacje pochodzą z REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO URZĘDU MIEJSKIEGO W WAŁBRZYCHU stanowiącego Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 327/2024 z 23.04.2024 r.