W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

Zarządzenie Nr 485/09 Prezydenta Miasta Wałbrzycha z dnia 16 lipca 2009r. w sprawie wprowadzenia procedur rejestracji udzielonej pomocy publicznej oraz spraw związanych ze sprawozdawczością.

 

ZARZĄDZENIE NR 485/09

Prezydenta Miasta Wałbrzycha

z dnia 16 lipca 2009r.


w sprawie wprowadzenia procedur rejestracji udzielonej pomocy publicznej oraz spraw związanych ze sprawozdawczością





Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) w związku z art. 32 ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 59, poz. 404 z późniejszymi zmianami), zarządzam co następuje:


 

§ 1



Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu, kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Wałbrzych, każdy w zakresie działania kierowanej komórki, jednostki, zobowiązani są do:


  1. Opiniowania i merytorycznego rozpatrywania spraw dotyczących udzielenia pomocy publicznej z zachowaniem obowiązujących zasad dopuszczalności pomocy publicznej, wartości pomocy publicznej uzależnionych od jej form i przeznaczenia.

  2. Wydawania stosownych zaświadczeń z zakresu udzielonej pomocy publicznej oraz przechowywania dokumentów dotyczących udzielonej pomocy publicznej przez okres wynikający ze stosownych przepisów.

  3. Sporządzania sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej zgodnie z przepisami określającymi zasady sporządzania sprawozdań.

  4. Sporządzania informacji o nieudzieleniu pomocy publicznej, jeżeli w danym roku kalendarzowym nie została udzielona pomoc publiczna, zgodnie z przepisami określającymi zasady sporządzania informacji.

  5. Udzielania wyjaśnień, odpowiedzi na zapytania Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz innych instytucji przeprowadzających kontrole w sprawach dotyczących pomocy publicznej.


§ 2


  1. Biuro Obsługi Inwestorów i Przedsiębiorczości prowadzi Centralny Rejestr udzielonej pomocy publicznej zawierający w szczególności informacje o podstawie prawnej udzielonej pomocy, beneficjentach pomocy - formie prawnej i wielkości beneficjenta oraz o rodzajach, formach, wielkości i przeznaczeniu udzielonej pomocy.
  2. Kierownicy komórek, jednostek organizacyjnych, o których mowa w §1, po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pomocy publicznej w terminie 7 dni od dnia udzielenia pomocy publicznej przekazują sprawozdanie z udzielonej pomocy publicznej do Biura Obsługi Inwestorów i Przedsiębiorczości.
  3. Jeżeli w danym roku kalendarzowym nie została udzielona pomoc publiczna, kierownicy komórek, jednostek organizacyjnych, o których mowa w §1, w terminie 10 dni od dnia zakończenia roku kalendarzowego przekazują informację o nieudzieleniu pomocy publicznej do Biura Obsługi Inwestorów i Przedsiębiorczości.

§ 3



Sprawozdania i informacje o których mowa w § 2 pkt 2 i 3 należy składać w formie elektronicznej i papierowej z podpisem kierownika komórki, jednostki organizacyjnej i pracownika odpowiedzialnego za ich przygotowanie.


 

§ 4


Kierownik Biura Obsługi Inwestorów i Przedsiębiorczości opracowuje materiał zbiorczy na podstawie złożonych sprawozdań i informacji oraz przekazuje go Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wykorzystaniem Systemu Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej "SHRIMP" w następujących terminach:


  • sprawozdanie o udzielonej pomocy publicznej - 30 dni od dnia udzielenia pomocy publicznej,

  • informację o nieudzieleniu pomocy publicznej - 30 dni od dnia zakończenia roku kalendarzowego.



§ 5


Do roboczych kontaktów z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów upoważniam Kierownika Biura Obsługi Inwestorów i Przedsiębiorczości.

 

§ 6


Wykonanie zarządzenia powierzam I Zastępcy Prezydenta Miasta Wałbrzycha.


§ 7


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Powiadom znajomego