Ogłoszenie o zamówieniu: Wykonanie prac projektowo-kosztorysowych dla zadania inwestycyjnego dotyczącego remontu byłego Zespołu Szkół Nr 9 przy ul. Gen. Andersa 121A w Wałbrzychu
Wałbrzych: Wykonanie prac projektowo-kosztorysowych dla zadania inwestycyjnego dotyczącego remontu byłego Zespołu Szkół Nr 9 przy ul. Gen. Andersa 121A w Wałbrzychu
Numer ogłoszenia: 444498 - 2009; data zamieszczenia: 29.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych , Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6655153, 6655154, faks 074 6655155.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.walbrzych.pl
-
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie prac projektowo-kosztorysowych dla zadania inwestycyjnego dotyczącego remontu byłego Zespołu Szkół Nr 9 przy ul. Gen. Andersa 121A w Wałbrzychu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowo-kosztorysowych dla zadania inwestycyjnego dotyczącego remontu byłego Zespołu Szkół nr 9 przy ul. Gen. Andersa 121A w Wałbrzychu. Zakres prac projektowych: wykonanie inwentaryzacji budowlanej, ekspertyzy budowlanej, wstępnych kosztorysów inwestorskich, mapy do celów projektowych, audytów energetycznych, dokumentacji projektowych, przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich, zbiorczych zestawień kosztów, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę. Planowane przeznaczenie obiektu: szkoła podstawowa - przeniesienie z obiektu PSP nr 2 zlokalizowanej obecnie w Wałbrzychu przy ul. Gen. Andersa 162A.
Przedmiot zamówienia zostaje podzielony na dwa etapy: 1) Etap I obejmujący: 1.1. Wykonanie inwentaryzacji budowlanej obiektów wchodzących w skład byłego Zespołu Szkół nr 9 (2 egz.), 1.2. Wykonanie ekspertyzy budowlanej obiektów wchodzących w skład byłego Zespołu Szkół nr 9 (4 egz.) wraz z formą elektroniczną - płyta CD, 1.3. Wykonanie wstępnych kosztorysów inwestorskich w zakresie prac budowlano - montażowych, których konieczność wykonania wynika z ekspertyzy budowlanej oraz wytycznych Inwestora (2 egz.) wraz z formą elektroniczną - płyta CD, 2) Etap II obejmujący: 2.1. wykonanie mapy do celów projektowych (4 egz.), 2.2. wykonanie audytów energetycznych budynków A, B i C, (4 egz. dla każdego obiektu), 2.3.wykonanie projektów budowlanych wielobranżowych (4 egz. dla każdego obiektu), 2.4.wykonanie projektów wykonawczych dla wszystkich branż (5 egz. dla każdego obiektu), 2.5. wykonanie przedmiarów robót (2 egz. dla każdego obiektu), 2.6. wykonanie kosztorysów inwestorskich (2 egz. dla każdego obiektu), 2.7. wykonanie zbiorczego zestawienie kosztów (2 egz. dla każdego obiektu), 2.8. wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (2 egz. dla każdego obiektu), 2.9. przygotowanie wniosku o wydanie decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i pozwolenia na budowę (2 egz.), 2.10. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, wraz z formą elektroniczną - płyta CD. Przedmiot umowy należy wykonać z uwzględnieniem wytycznych zawartych w materiałach wyjściowych otrzymanych od Zamawiającego, tj.: Wytyczne do wykonania remontu i dokumentacji dla budynku po byłym ZSP nr 9, wraz z salą gimnastyczną oraz budynkiem samodzielnym, przy ul. Andersa w Wałbrzychu - Antoni Łoda - lipiec 2009 r., Opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego - sierpień 2009 r., a także z uwzględnieniem wykonanej ekspertyzy budowlanej i wytycznych Inwestora. Dla całości prac projektowych należy uwzględnić poniższe wytyczne: do obowiązków Wykonawcy należy uzyskanie niezbędnych decyzji i pozwoleń, tj.: Decyzji o środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację inwestycji, Decyzji o warunkach zabudowy lub Decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w przypadku braku Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. W skład przedmiotowego zespołu szkół wchodzą budynki: budynek główny (A), budynek sali gimnastycznej (B)oraz budynek sali wykładowej (C). Zadanie swym zakresem obejmuje także remont ogrodzeń, placów i boisk - zakres zgodnie z załącznikiem graficznym - mapa ewidencji gruntów z zaznaczonym zakresem (działka nr 342/6 obręb nr 14 Biały Kamień w Wałbrzychu), Projekt budowlany należy wykonać jako wielobranżowy dla całego kompleksu z podziałem na: budynek A, budynek B, budynek C, zagospodarowanie terenu wraz z remontem ogrodzenia, Pozostałe opracowania należy wykonać odrębnie dla każdego obiektu z uwzględnieniem możliwości przeprowadzenia robót budowlano - montażowych odrębnie na każdym z obiektów, Wykonawca będzie mógł rozpocząć II Etap prac projektowych po uprzednim otrzymaniu pisemnej zgody Zamawiającego. Decyzja Zamawiającego zostanie podjęta po przeanalizowaniu dokumentacji wykonanej w ramach I Etapu prac projektowych. zakres prac projektowych wchodzących w skład II etapu należy uzgodnić pisemnie z Zamawiającym. Przeznaczenie obiektu: szkoła podstawowa - przeniesienie z obiektu PSP nr 2 zlokalizowanej obecnie w Wałbrzychu przy ul. Gen. Andersa 162 A, Wszystkie w/w dokumenty (opisy, rysunki, wnioski, zdjęcia i inne) należy złożyć w formie drukowanej oraz w formie elektronicznej (w formatach *.pdf, *jpg lub równoważnych), Uzgodnienia i materiały niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca uzyska we własnym zakresie, Wykonawca uzyska we własnym zakresie niezbędne (jeżeli będą wymagane na podstawie przepisów szczegółowych i jeżeli będą konieczne do opracowania przedmiotu zamówienia) opracowania danych wyjściowych takie jak: mapa do celów projektowych, operaty ochrony środowiska, inwentaryzacji obiektów i zagospodarowania terenu, badania geologiczne podłoża gruntowego, inwentaryzacji zieleni lub inne niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt, w imieniu Zamawiającego, uzyska zapewnienia dostaw i odbioru wszystkich niezbędnych mediów, Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt uzyska zgody właścicieli działek na realizację inewstycji, którą będzie obejmować inwestycja i ewentualnie, jeżeli będą konieczne do zrealizowania zadania, także działek sąsiednich..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.21.00.00-0.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.04.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
-
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki:
-
1) Posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem;
-
2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązania są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniane bedą łączne kwalifikacje i doświadczenie;
-
3) Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem;
-
4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenie. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich;
-
5) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1PZP.
-
W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty i oświadczenia dla każdego z nich: Sposób oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: a) Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków o których mowa powyżej i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1PZP; b) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. c)Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku. d) Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 i 2 PZP. Ofertę Wykonawcy Wykluczonego uważa się za odrzuconą. e) Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach niniejszej SIWZ. f) Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. g) Zamawiający wzywa do uzupełnienia oświadczeń, pełnomocnictw lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych w art. 26 ust. 3 PZP. h) Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania spowoduje wykluczenie wykonawcy z jego dalszego udziału w nim zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 3 PZP Niespełnienie chociażby jednego z w/w warunków udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 PZP. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. Pozostałe dokumenty z punktu III SIWZ Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP składa w formie i treści w nim określonej..
-
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
-
Ad 1a) Oświadczenie o posiadaniu uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich (załącznik nr 1 - formularz oferty).
-
Ad 2a) Wykaz wykonanych min. 2 usług polegających na wykonaniu ekspertyzy budowlanej, audytu energetycznego, dokumentacji projektowych i specyfikacji technicznych dla zadań obejmujących wykonanie i odbiór robót budowlanych obiektów użyteczności publicznej zgodnie z z Rozporządzeniem ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i usytuowanie (Dz.U. Nr 75, poz. 690 ze zm.) (obiektów oświatowych) oraz jednego obiektu sali gimnastycznej na potrzeby obiektu oświatowego w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania (załącznik nr 3) oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały należycie wykonane.
-
Ad 3a) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności z podziałem na n/w osoby (załącznik nr 4) i/lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w przedmiotowym wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował:
-
a1) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję audytora, która (łącznie): posiada świadectwo ukończenia kursu audytora lub podobnego dokumentu; posiada minimum 2 - letnie doświadczenie w sporządzaniu audytów energetycznych
-
a2) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję projektanta branży architektonicznej, która: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej;
-
a3) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję projektanta branży konstukcyjno-budowlanej, która: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
-
a4) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję projektanta branży sanitarnej, która: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
-
a5) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję projektanta branży elektrycznej, która: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
-
a6) min. 1 osobą sprawdzającą branży architektonicznej, która: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej
-
a7) min. 1 osobą sprawdzającą branży konstrukcyjno-budowlanej, która: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
-
a8) min. 1 osobą sprawdzającą branży sanitarnej, która: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
-
a9) min. 1 osobą sprawdzającą branży elektrycznej, która: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych W celu potwierdzenia spełnienia w/w warunków do załącznika nr 4 dla osób wymienionych w rozdziale III pkt.1.3.a2) -a9) SIWZ należy przedłożyć ich uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego. Dla osób wymienionych w rozdziale III pkt.1.3.a1) SIWZ należy przedłożyć odpowiednie świadectwa lub certyfikaty. Przy czym każda z osób wymienionych w rozdziale III pkt.1.3.a2) -a9) SIWZ musi posiadać doświadczenie w okresie ostatnich 5 lat w wykonywaniu ekspertyzy budowlanej i/lub dokumentacji projektowych i/lub dokumentacji projektowych i specyfikacji technicznych na wykonanie i odbiór robót budowlanych co najmniej dwóch dokumentacji projektowych w swojej specjalności na realizację budowy obiektów użyteczności publicznej zgodnie z Rozporządzeniem ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i usytuowanie (Dz.U. Nr 75, poz. 690 ze zm.) Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia uprawnień w poszczególnych specjalnościach.
-
Ad 4a) polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 400.000PLN (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100). W przypadku, gdy Wykonawca przedstawi polisę o wartości wyrażonej w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN po kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (załącznik nr 5);
-
Ad 5a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2PZP. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich (formularz oferty - załącznik nr 1);
-
Ad 5b) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej /w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). W przypadku wykonawcy działającego w ramach spółki prawa handlowego obowiązuje załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. (załącznik nr 2);
-
Ad 5c) Oświadczenia stwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty w/w płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich (formularz oferty - załącznik nr 1).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.walbrzych.pl/zzp/dokprojektowazs9.zip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wałbrzychu, pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 27.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.01.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 10.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).