Prezydent
Prezydent Miasta Wałbrzycha - Roman Szełemej
Sekretariat:
Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel: (74) 665 - 51 - 00
tel: (74) 665 - 51 - 18
e-mail: um@walbrzych.eu
Kompetencje Prezydenta Miasta
1.Prezydent jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta.
2. Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika oraz kierowników komórek organizacyjnych Urzędu.
3. W czasie nieobecności Prezydenta (urlop, choroba inna krótkotrwała nieobecność) obowiązki pełni Zastępca Prezydenta lub inny pracownik kierownictwa Urzędu, któremu Prezydent powierzy wykonywanie tych obowiązków w drodze zarządzenia ze wskazaniem terminu i okresu trwania powierzenia obowiązków.
4. Prezydent jako kierownik Urzędu:
1) reprezentuje Urząd na zewnątrz,
2) wyznacza cele i zadania do realizacji przez pracowników Urzędu oraz określa Politykę Jakości,
3) zapewnia organizacyjne i materialne warunki niezbędne do wykonywania zadań przez pracowników Urzędu,
4) ustala kierunki polityki kadrowej w Urzędzie,
5) wydaje zarządzenia, dyspozycje i polecenia służbowe,
6) sprawuje nadzór nad realizacją zadań realizowanych w Urzędzie oraz nad przestrzeganiem zasad praworządności,
7) koordynuje działalność komórek organizacyjnych Urzędu,
8) w drodze zarządzenia ustala liczbę Zastępców Prezydenta,
9) powołuje i odwołuje Zastępców Prezydenta oraz zatrudnia i zwalnia pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,
10) przyjmuje i dokonuje analizy danych oświadczeń majątkowych składanych przez Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, osób zarządzających i członków organu zarządzającego gminną osobą prawna oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Prezydenta.
5. Prezydent określone sprawy Miasta może powierzyć do prowadzenia w swoim imieniu Zastępcy Prezydenta lub Sekretarzowi.
6. W celu realizacji przedsięwzięć o charakterze ogólnomiejskim Prezydent może w szczególności:
1) ustanawiać Pełnomocników lub zawierać umowy wolontariatu z Wolontariuszami działającymi w jego imieniu w zakresie spraw powierzonych i określonych w odrębnych pełnomocnictwach lub umowie wolontariatu,
2) powoływać zespoły opiniodawczo – doradcze, których zadaniem może być formułowanie kierunków rozwoju bądź działania, a także wyrażenia opinii i ocen o charakterze ogólnym w dziedzinie działalności Miasta, dla której zespół został powołany. Powołanie zespołu następuje w drodze zarządzenia, które określa między innymi zakres oraz czas działania. Obsługa organizacyjno – techniczna osób i zespołów, o których mowa w ust. 1 należy do komórek organizacyjnych Urzędu wskazanych przez Prezydenta.
7. Jeżeli wymaga tego realizacja wspólnych zadań lub koordynacja działań komórek organizacyjnych Urzędu Prezydent powołuje zespoły zadaniowe.