W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

Ogłoszenie o zamówieniu: "Udzielenie kredytu długoterminowego Gminie Wałbrzych w kwocie 38 061 339 zł na: 1. finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 19 181 800zł; 2. wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 18 879 539zł"

09/07/2010    S131    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

PL-Wałbrzych: Usługi udzielania kredytu

2010/S 131-201035

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Usługi

SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA

I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE

Gmina Wałbrzych
Pl. Magistracki 1
Do wiadomości: Łukasz Oczkowicz
58-300 Wałbrzych
POLSKA
Tel. +48 746655153
E-mail: l.oczkowicz@um.walbrzych.pl
Faks +48 746655155

Adresy internetowe

Ogólny adres instytucji zamawiającej www.um.walbrzych.pl  

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: Gmina Wałbrzych
Pl. Magistracki 1
Kontaktowy: Biuro Zamówień Publicznych
Do wiadomości: Łukasz Oczkowicz
58-300 Wałbrzych
POLSKA
Tel. +48 746655153
E-mail: l.oczkowicz@um.walbrzych.pl
Faks +48 746655155
Internet: www.um.walbrzych.pl/zzp/kredyt2010.zip 

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Gmina Wałbrzych
Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, pok. Nr 10
58-300 Wałbrzych
POLSKA

I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Ogólne usługi publiczne
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
"Udzielenie kredytu długoterminowego Gminie Wałbrzych w kwocie 38 061 339 PLN na: 1.finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 19 181 800 PLN; 2.wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 18 879 539 PLN".
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług Wałbrzych.

Kod NUTS PL517

II.1.3) Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu Gminie Wałbrzych w kwocie 38 061 339 PLN na:
1) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 19 181 800 PLN;
2) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 18 879 539 PLN.
1) Przeznaczenie kredytu - kredyt będzie przeznaczony na:
a) Finansowanie oraz refinansowanie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na niżej wymienione zadania inwestycyjne w łącznej kwocie 18 879 539 PLN z uwzględnieniem każdej następnej nazwy, pod którą wymienione zadania będą występować w budżecie Miasta Wałbrzycha na 2010r.:
- modernizacja dróg gminnych prowadzących do zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha wraz z pozostałą infrastrukturą drogową,
- budowa infrastruktury drogowej w celu udostępnienia nowych terenów inwestycyjnych o znaczeniu regionalnym w ramach Parku Przemysłowego w Wałbrzychu,
- modernizacja i przebudowa ulic Piastów Śląskich oraz Jeździeckiej w celu poprawy dostępności do ponadregionalnej atrakcji turystycznej kompleksu pałacowo-parkowego Zamek Książ,
- modernizacja Centrum Informacji Turystycznej i Kulturalnej w Wałbrzychu wraz z niezbędnym wyposażeniem na cele prowadzenia punktu informacji turystycznej,
- renowacja kamienic przy ul. Lewartowskiego 14 w Wałbrzychu,
- renowacja kamienic przy ul. Lewartowskiego 16 w Wałbrzychu,
- monitoring Wizyjny Zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha,
- wsparcie infrastruktury instytucji społecznych - Centrum Aktywności przy ul. Mickiewicza 26 w Wałbrzychu,
- budowa punktów widokowych i ścieżek przyrodniczych w Parku im. J. Sobieskiego w Wałbrzychu,
- modernizacja przestrzeni publicznej Placu Kościelnego w Wałbrzychu,
- modernizacja infrastruktury przestrzeni publicznej "Pasaż Gdański" w Wałbrzychu,
- modernizacja przestrzeni publicznej Placu Teatralnego w Wałbrzychu "STYK-Wałbrzyska Strefa Kultury. Ludzie-sztuka-zabawa-nauka",
- modernizacja zdewastowanej drobnej infrastruktury przestrzeni publicznych Śródmieścia Wałbrzycha,
- modernizacja pomieszczeń Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej "Biblioteka pod Atlantami" w Wałbrzychu na "Akademię Młodych",
- restauracja i renowacja zabytkowego Zamku Książ w Wałbrzychu na cele kulturalne, turystyczne i biznesowe,
- montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu.
b) Finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 19 181 800 PLN przeznaczony na finansowanie oraz refinansowanie środków własnych na zadania inwestycyjne wymienione w pkt. a) z uwzględnieniem każdej następnej nazwy, pod którą wymienione zadania będą występować w budżecie Miasta Wałbrzycha na 2010r.
2) Uruchomienie kredytu będzie następować, w formie bezgotówkowej poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego, złożonych w banku na 3 dni robocze przed planowanym uruchomieniem transzy kredytu. Wraz z dyspozycją wypłaty środków Zamawiający przedłoży w banku kserokopie faktur/rachunków płatnych z transzy kredytu. Przy czym ostatnia transza w miesiącu grudniu będzie wypłacona zaliczkowo.
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo anulowania złożonych dyspozycji uruchomienia transzy kredytu na jeden dzień roboczy przed terminem uruchomienia transzy, wskazanym w tej dyspozycji.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu.
5) Niewykorzystanie kredytu w całości lub w części do dnia 31.12.2010 roku oznacza rezygnację z dalszego wykorzystania kredytu lub jego części.
6) W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo ustalenia, czy niewykorzystanie pełnej kwoty kredytu powodować będzie zmniejszenie wysokości ustalonych rat kredytu lub/i skrócenie okresu kredytowania.
7) Oprocentowanie kredytu (do dwóch miejsc po przecinku) według zmiennej stawki WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych ustalanej do dwóch miejsc po przecinku jako średnia arytmetyczna z 10 dni roboczych poprzedzających rozpoczęcie kolejnych 1-miesięcznych okresów kredytowania powiększonej o marżę banku, która w całym okresie kredytowania nie może być większa niż w dniu podpisywania umowy.
8) O wysokości stawki WIBOR oraz kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez bank co najmniej na 2 dni robocze przed terminem płatności odsetek.
9) Kredyt spłacany będzie w równych ratach w kwocie 211 451 PLN (w tym: kwota 104 886 PLN dotyczy części Kredytu przeznaczonej na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz 106 565zł dotycząca części kredytu przeznaczonej na finansowanie planowanego deficytu budżetu) za wyjątkiem ostatniej raty płatnej w wysokości 211 610 PLN w tym: 104 945 PLN dotyczy części Kredytu przeznaczonej na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz 106 665zł dotycząca części kredytu przeznaczonej na finansowanie planowanego deficytu budżetu) płatne 25-go każdego miesiąca w pełnych złotych począwszy od stycznia 2011 r. do grudnia 2025 r.;
10) Odsetki od kredytu płatne ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od pierwszego pełnego miesiąca kalendarzowego liczonego od dnia podpisania umowy kredytowej do grudnia 2025 r. z wyjątkiem ostatniej płatności odsetek, która nastąpi w dniu spłaty ostatniej raty kapitałowej tj. 25.12.2025 r.;
11) Prowizja od udzielonego kredytu będzie płatna przy uruchomieniu pierwszej transzy kredytu ze środków własnych zamawiającego.
12) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco.
Wykonawca przedstawi propozycję umowy kredytowej (zawierającą istotne postanowienia umowne) wraz z harmonogramem spłaty kredytu.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

66113000

II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
II.1.8) Podział na części
Nie
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
Bez VAT: 18 135 543,00 PLN.
II.2.2) Opcje
Nie
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje
Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na niniejsze zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości: 50 000,00 PLN przed upływem terminu składania ofert.
III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki:
1) Posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności bankowej. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem:
a) Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe z dnia 29.8.1997 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 2002r. Nr 72 poz. 665 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1PZP. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem:
a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich.
b) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 PZP. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich;
c) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zezwolenie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich;
d) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich;
e) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich;
f) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3. Wykonawcy zagraniczni:
1) Wykonawca zagraniczny (mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski) zamiast dokumentów wskazanych powyżej składa dokument lub dokumenty wystawiane w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
d) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Oświadczenie o sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie niniejszego zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów O udzielenie zamówienia moga ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 PZP dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.
III.2.3) Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1) Oświadczenie o posiadaniu niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie odpowiadającemu przedmiotowi zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich.
2) Oświadczenie o dysponowaniu potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów
O udzielenie zamówienia moga ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 PZP dotyczące:
- posiadania wiedzy i doświadczenia,
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone
Nie
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
WOiSO.BZP.341-60/10
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 16.8.2010 - 15:30
Dokumenty odpłatne
podać cenę 100,00 PLN
Warunki i sposób płatności: Na wniosek Wykonawcy SIWZ będzie przekazywana w formie pisemnej po uiszczeniu opłaty w kwocie 100,00 PLN na konto PKO BP S.A. I o/Wałbrzych na rachunek: 83 1020 5095 0000 5302 0011 6756 z zaznaczeniem nazwy postępowania.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
17.8.2010 - 11:00
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 17.8.2010 - 11:10

Miejsce

Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 8a.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
VI.3) INFORMACJE DODATKOWE
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji: do dnia 25.12.2025 r.
1. Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących postanowień umownych:
a) termin realizacji umowy - wskutek wystąpienia okoliczności, niezależnych od stron umowy związanych z koniecznością zmiany okresu realizacji zamówienia;
b) zmiana harmonogramu spłaty - w przypadku niewykorzystania lub wcześniej spłaty kredytu;
c) osób będących przedstawicielami Zamawiającego z przyczyn niezależnych od niego;
d) innych - mogących mieć wpływ na niezakończenie przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od stron;
e) jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia, lub wystąpią zdarzenia związane z siłą wyższą.
Wykonawca przedstawi propozycję umowy kredytowej (zawierającą istotne postanowienia umowne) wraz z harmonogramem spłaty kredytu.
Istotne postanowienia umowne:
1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu;
2. W przypadku wcześniejszej spłaty lub niewykorzystania pełnej kwoty kredytu przez Zamawiającego bank nie będzie pobierał prowizji i innych dodatkowych opłat;
3. W przypadku konieczności aneksowania umowy kredytowej Bank nie będzie pobierał prowizji i innych dodatkowych opłat;
4. Za wydanie opinii o terminowości spłaty kredytu Bank nie będzie pobierał prowizji i innych dodatkowych opłat;
5. W przypadku konieczności otwarcia w banku udzielającym kredyt dodatkowych kont służących do obsługi kredytu Bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji z tego tytułu;
6. W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo ustalenia, czy niewykorzystanie pełnej kwoty kredytu powodować będzie zmniejszenie wysokości ustalonych rat kredytu lub/i skrócenie okresu kredytowania.
VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
VI.4.2) Składanie odwołań
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
6.7.2010

Załączniki

Powiadom znajomego