Ogłoszenie o zamówieniu: Komleksowe usługi komunalne
26/11/2008 S230 Wspólnoty Europejskie - Usługi - Procedura otwarta
PL-Wałbrzych: Usługi utrzymania parków
2008/S 230-306062
OGŁOS Z ENI E O ZAMÓWIENIU
Us ługi
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1)
NA ZWA, ADRE S Y I PUN KT Y KONTA K TOWE:Gmina Wałbrzych, Pl. Magistracki 1, Do wiadomości Łukasz Oczkowicz, PL-58-300 Wałbrzych.
Tel. (48-74) 665 51 55. E-mail
l.oczkowicz@um.walbrzych.pl. Faks (48-74) 665 51 55.Adresy internetowe
:Ogólny adres instytucji zamawiającej:
www.um.walbrzych.pl.Więcej informa cji można uzys ka ć pod adresem:
jak podano wyżej dla punktukontaktowego.
S pecyfika cje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczą ce
dialogu konkurencyjnego
oraz Dynamicznego S y stemu Z akupów) można uzys ka ć pod adresem:
jakpodano wyżej dla
punktu kontaktowego.
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyła ć na adres:
jakpodano wyżej dla punktu kontaktowego.
I.2)
RODZAJ IN ST YTUCJI ZAM AWIAJĄC EJ I GŁÓWNY PR Z EDMIOT LUBP R Z EDMIOTY DZIAŁALNOŚ CI:
Organ władzy regionalnej lub lokalnej.
Ogólne usługi publiczne.
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OPI SII.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:"Kompleksowe usługi komunalne w zakresie:
1) utrzymania i pielęgnacji parków i zieleńców,
2) utrzymania lasów komunalnych,
3) utrzymania cmentarzy i prosektorium".
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miej s cerealizacji dostaw lub
świadczenia usług:
Usługi.
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Gmina Wałbrzych.
Kod NUTS: PL517 .
II.1.3)
Ogło szenie dotyczy:Zamówienia publicznego.
II.1.4)
Informa cje na temat umowy ramowej:II.1.5)
Krótki opi s zamówienia lub zakupu(ów):Przedmiotem zamówienia są usługi komunalne z zakresu jak poniżej:
1)Utrzymania i pielęgnacji parków i zieleńców,
2)Utrzymania lasów komunalnych,
3)Utrzymania cmentarzy i prosektorium.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez wykonawcę wszelkich czynności związanych z
utrzymaniem parków i zieleńców, lasów komunalnych, utrzymania cmentarzy i prosektorium
komunalnego na terenie miasta Wałbrzycha. Zakres prac do wykonania w ramach usługi
szczegółowo określa projekt umowy wraz z załącznikami.
II.1.6)
Wspólny Słownik Z amówień (CPV):77313000, 77211500, 98371111.
II.1.7)
Z amówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówieńrządowych (GPA):
Nie.
II.1.8)
Podział na częś ci:Nie.
II.1.9)
Dopuszcza s ię s kładanie ofert wariantowych:Nie.
II.2)
WIEL KO Ś Ć LUB ZA K R E S ZAMÓWIENIAII.2.1)
Całkowita wielkoś ć lub zakres:Powyżej 206 000 EUR.
II.2.2)
Opcje:II.3)
C ZA S T RWANI A ZAMÓWIENI A LUB TE RMIN R EALIZA CJI:Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WA RUN KI DOTYCZĄ C E ZAMÓWIENIAIII.1.1)
Wyma g ane wadia i gwarancje:Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium
przetargowego w wysokości:
50 000,00 PLN najpóźniej do 5.1.2009 r do godz. 12:00.III.1.2)
Główne warunki finansowania i płatnoś ci i/lub odniesienie doodpowiednich przepi sów
je regulujących:
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, którejzostanie udzielone
zamówienie:
III.1.4)
Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia:III.2)
WA RUN KI UDZIAŁUIII.2.1)
S ytua cja podmiotowa wykonawców, w tym wymo gi dotyczą cewpi su do rejestru
zawodowego lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1)Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 PZP
oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 PZP,
2)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej/w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z
oryginałem/wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W
przypadku wykonawcy działającego w ramach spółki prawa handlowego obowiązuje załączenie
odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego.
3)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz
składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem
zezwolenie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert,
4)Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego z w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
4-8 PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5) Aktualna informacji z Krajowego Rejestru Karnego z w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
9 PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.2.2)
Zdolnoś ć ekonomiczna i finansowa:Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument poświadczający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
2) Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca
posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
1. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej w wysokości
min. 200 000,00 PLN (brutto);2. posiadanie środków finansowych, lub zdolności kredytowej w wysokości
350 000,00 PLN(brutto);
III.2.3)
Zdolnoś ć techniczna:Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie, licząc wstecz od daty ogłoszenia postępowania min. 1 usługi o podobnym
charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia. Fakt wykonania usługi musi
być potwierdzony referencjami od Zamawiającego lub innymi dokumentami potwierdzającymi
należyte ich wykonanie.
2) Wykaz osób lub podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji oraz z
określeniem zakresu wykonywanych przez nich czynności - osobno dla każdego z zadań oraz
pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonywania
zamówienia, jeśli w wykazie o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie
dysponował.
3) Dokumenty potwierdzające, że osoby przewidziane do realizacji niniejszej usługi posiadają
uprawnienia i kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia - Przez ww. dokumenty
zamawiający rozumie wszelkie dyplomy (ukończenia szkoły), świadectwa, dokumenty
potwierdzające posiadanie stosownych uprawnień wymaganych przez przepisy prawa dla osób
przewidzianych do realizacji zamówienia i/lub zaświadczenia, certyfikaty itd. z odbytych szkoleń i
kursów.
4) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje
wykonawca lub będzie dysponował wykonawca oraz pisemnego zobowiązania innych do
udostępniania niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie o
którym mowa powyżej wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował.
5) Aktualne zezwolenie Prezydenta Miasta Wałbrzycha na odbieranie odpadów komunalnych
stałych lub potwierdzenie złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia. Wniosek powinien być
kompletny tj. powinien zawierać informację o których mowa a art. 8 ustawy z dnia 13.9.1996 r o
utrzymaniu czystości w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.) wydaną przez Urząd Miejski
w Wałbrzychu.
6) Aktualne zezwolenie Starosty Wałbrzyskiego na transport odpadów.
7) Informacja o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi
odpadami wydana przez właściwy organ.
8) Aktualne zezwolenie na prowadzenie odzysku biomasy wydane przez właściwy organ.
9) Aktualna umowa na składowanie odpadów komunalnych na wysypisku lub zgoda właściciela
(zarządcy) składowiska na przyjęcie odpadów komunalnych z terenu miasta Wałbrzycha lub
oświadczenie o przedłożeniu ww. umowy/zgody przed podpisaniem umowy.
10) Dokumenty potwierdzające prawo dysponowania bazą sprzętowo warsztatową oraz miejscem
obsługi administracyjnej cmentarzy i przyjmowania interesantów, zlokalizowaną na terenie miasta
Wałbrzycha lub oświadczenie o przedłożeniu ww. dokumentu przed podpisaniem umowy.
11) Oświadczenie o dysponowaniu sprzętem komputerowym wraz z licencjonowanym
oprogramowaniem umożliwiającym ewidencjonowanie zmarłych.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
1. Wykonywali co najmniej jedną usługę o charakterze podobnym (w rozumieniu SIWZ) do
przedmiotu zamówienia;
2.posiadanie aktualnego zezwolenia na odzysk biomasy na terenie Wałbrzycha, dopuszczony
decyzją właściwego organu;
3. posiadanie udokumentowanej lokalizacji składowiska drewna;
4. posiadanie aktualnego zezwolenia w formie decyzji administracyjnej na odbieranie odpadów
komunalnych;
5. posiadanie aktualnego zezwolenia w formie decyzji administracyjnej na transport odpadów;
6. posiadanie uregulowanej strony formalno prawną w zakresie gospodarowania odpadami
niebezpiecznymi tj. informację przyjętą przez właściwy organ administracji lub też złożenie
oświadczenia, że do dnia podpisania umowy przedłożona zostanie ww. informacja;
7. posiadanie aktualnej umowy na składowanie odpadów na składowiska lub zgodę właściciela
(zarządcy) składowiska odpadów na przyjęcie odpadów komunalnych z terenu miasta Wałbrzycha,
lub też, złożenia oświadczenia, że do dnia podpisania umowy przedłożona zostanie ww.
umowa/zgoda;
8. dysponowanie sprzętem komputerowym (komputer klasy PC wraz z urządzeniami
wejścia/wyjścia) wraz z licencjonowanym oprogramowaniem umożliwiającym ewidencjonowanie
zmarłych;
9. posiadanie miejsca obsługi administracyjnej cmentarzy oraz przyjmowania interesantów na
terenie Wałbrzycha lub też złożenie oświadczenia, że do dnia podpisania umowy utworzone
zostanie na terenie Wałbrzycha ww. miejsce;
10. dysponowanie personelem niezbędnym do wykonania zamówienia tj:
A) w zakresie utrzymania parków i zieleńców:
1) dysponowanie osobami przewidzianymi do kierownictwa, nadzoru i kontroli prac, które:
1.1) posiadają kierunkowe wykształcenie ogrodnicze
1.2) posiadają ukończony kurs/szkolenie z zakresu prac w zieleni miejskiej na terenach
zurbanizowanych w tym w parkach i drzewach pomnikowych potwierdzony
świadectwem/certyfikatem
1.3) posiadają ukończony kurs/szkolenie z zakresu pielęgnacji i chirurgii drzew potwierdzony
świadectwem/certyfikatem
1.4) posiadają ukończony kurs inżynierii ruchu drogowego uprawniający pracownika do podawania
sygnałów i poleceń związanych z kierowaniem ruchem drogowym w pasie drogowym oraz
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
1.5) posiadają ukończony kurs/szkolenie rzeczoznawcy ds. budowy i konserwacji terenów zieleni
potwierdzony świadectwem/certyfikatem. Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania osób(-y)
spełniających łącznie wymagania określone w 10.A.1.1-1.5
B) w zakresie utrzymania lasów komunalnych:
1) dysponowanie osobami przewidzianymi do kierownictwa, nadzoru i kontroli prac, które
posiadają:
1.1) wykształcenie minimum średnie o specjalności leśnictwo
C) w zakresie utrzymania cmentarzy i prosektorium:
1) dysponowanie osobami przewidzianymi do kierownictwa, nadzoru i kontroli prac, które
posiadają:
1.1) wykształcenie minimum średnie,
1.2) posiadają uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w zakresie
budownictwa z przynależnością do Krajowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz są ubezpieczeni
od odpowiedzialności cywilnej, Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania osób(-y)
spełniających łącznie wymagania określone w pkt 10.C.1.1-1.2
10. dysponowanie sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia (w nawiasie min. liczba ilości
sprzętu) tj.:
(1) kosy spalinowe (5 szt.),
(2) kosiarki spalinowe (5 szt.),
(3) pilarki spalinowe (5 szt.),
(4) rozdrabniacz do gałęzi (1 szt.),
(5) frezarka do pni (1 szt.),
(6) kosiarka bijakowa (1 szt.),
(7) kosiarka bijakowa samorozbierąca (2 szt.),
(8) mikrociągniki z osprzętem (2 szt.),
(9) glebogryzarka (1 szt.),
(10) ciągniki rolnicze z przyczepami oraz pługami odśnieżnymi (2 szt.),
(11) samochody do przewożenia ludzi i sprzętu (2szt.),
(12) koparko - spycharka (1 szt.),
(13) pilarka do żywopłotów (1 szt.),
(14) dmuchawa (odkurzacz) do liści (1 szt.),
(15) opryskiwacz plecakowy (2 szt.)
(16) agregat sprężarkowy obsługujący 2 chłodnie (1 szt.),
(17) piła oscylacyjna (1 szt.),
(18) przejezdny zestaw do mycia (1 szt.),
(19) wózek uniwersalny do wyposażenia chłodni (1 szt.),
(20) narzędzia chirurgiczne (1 komplet).
III.2.4)
Z amówienia zastrzeżone:Nie.
III.3)
S P E C YFIC ZNE WA RUN KI DOTYCZĄ C E ZAMÓWIEŃ N A U S ŁUGIIII.3.1)
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu:Nie.
III.3.2)
Osoby prawne powinny ws kaza ć nazwi s ka oraz kwalifika cjezawodowe osób
odpowiedzialnych za wykonanie usługi:
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1)
RODZAJ PROC EDURYIV.1.1)
Rodzaj procedury:Otwarta.
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni dos kładania ofert lub do
udziału:
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podcza s negocjacji lub dialogu:IV.2)
K RYT E RI A UDZ IELENI A ZAMÓWIENIAIV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia:Najniższa cena.
IV.2.2)
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:Nie.
IV.3)
INFORMA CJ E ADMINI ST RAC Y JNEIV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:RZP/PN/62/WIM/08.
IV.3.2)
Poprzednie publika cje dotyczą ce tego s ame go zamówienia:Nie.
IV.3.3)
Warunki uzys kania specyfika cji i dokumentów dodatkowych lubdokumentu
opi sowego:
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów:
2.1.2009 - 15:00.
Dokumenty odpłatne: nie.
www.um.walbrzych.pl/zzp/uslkomunalne2009-2011.zip
IV.3.4)
Termin s kładania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału wpostępowaniu:
5.1.2009 - 12:00.
IV.3.5)
Data wy słania zaproszeń do s kładania ofert lub do udziałuzakwalifikowanym
kandydatom:
IV.3.6)
Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski odopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą:Okres w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert).
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert:Data: 5.1.2009 - 12:10.
Miejsce: Siedziba Zamawiającego.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie.
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1)
J E S T TO ZAMÓWIENI E O CHA RA KTE R Z E POWTA R ZAJĄ C Y M S I Ę:Nie.
VI.2)
ZAMÓWIENIE DOTYCZ Y PROJ E KTU/PROGRAMU FINAN SOWANEGOZ E
Ś ROD KÓW WS PÓLNOTOWYCH:
Nie.
VI.3)
INFORMA CJ E DODATKOWE:VI.4)
PROC EDURY ODWOŁ AWC Z EVI.4.1)
Or gan odpowiedzialny za procedury odwoławcze:VI.4.2)
S kładanie odwołań:VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzys ka ć informa cje na temat s kładaniaodwołań:
VI.5)
DATA WY S ŁANI A NINI EJ S Z EGO OGŁOS Z ENIA:24.11.2008.