Ogłoszenie o zamówieniu: Kompleksowe usługi komunalne
07/11/2008 S217 Wspólnoty Europejskie - Usługi - Procedura otwarta
PL-Wałbrzych: Usługi utrzymania parków
2008/S 217-289356
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Usługi
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1)
NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE:Gmina Wałbrzych, Pl. Magistracki 1, Do wiadomości Łukasz Oczkowicz, PL-58-300 Wałbrzych.
Tel. (48-74) 665 51 55. E-mail
l.oczkowicz@um.walbrzych.pl. Faks (48-74) 665 51 55.Adresy internetowe
:Ogólny adres instytucji zamawiającej:
www.um.walbrzych.plWięcej informacji można uzyskać pod adresem:
jak podano wyżej dla punktu kontaktowego.Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego
oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem:
jak podano wyżej dlapunktu kontaktowego.
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres:
jakpodano wyżej dla punktu kontaktowego.
I.2)
RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUBPRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI:
Organ władzy regionalnej lub lokalnej.
Ogólne usługi publiczne.
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OPISII.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:"Kompleksowe usługi komunalne w zakresie: 1) utrzymania i pielęgnacji parków i zieleńców, 2)
utrzymania lasów komunalnych, 3) utrzymania cmentarzy i prosektorium".
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lubświadczenia usług:
Usługi.
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Wałbrzych.
Kod NUTS: PL517 .
II.1.3)
Ogłoszenie dotyczy:Zamówienia publicznego.
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej:II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów):Przedmiotem zamówienia są usługi komunalne z zakresu jak poniżej:
1) Utrzymania i pielęgnacji parków i zieleńców,
2) Utrzymania lasów komunalnych,
3) Utrzymania cmentarzy i prosektorium.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez wykonawcę wszelkich czynności
związanych z utrzymaniem parków i zieleńców, lasów komunalnych, utrzymania cmentarzy
i prosektorium komunalnego na terenie miasta Wałbrzycha. Zakres prac do wykonania w
ramach usługi szczegółowo określa projekt umowy wraz z załącznikami.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):77313000, 77211500, 98371111.
II.1.7)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA):II.1.8)
Podział na części:Nie.
II.1.9)
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych:Nie.
II.2)
WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIAII.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:Powyżej 206 000 EUR.
Szacunkowa wartość bez VAT: 15 825 000,00 PLN.
II.2.2)
Opcje:II.3)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIAIII.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium
przetargowego w wysokości: 150 000,00 PLN najpóźniej do 16.12.2008 r do godz. 12:00.
III.1.2)
Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisówje regulujących:
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielonezamówienie:
III.1.4)
Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia:Nie.
III.2)
WARUNKI UDZIAŁUIII.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestruzawodowego lub handlowego:
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1) Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22
PZP oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 PZP,
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do
ewidencji działalności gospodarczej/w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem/wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. W przypadku wykonawcy działającego w ramach spółki prawa handlowego
obowiązuje załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego.
3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczeń, że
uzyskał przewidziane prawem zezwolenie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego z w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 4-8 PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert. 5) Aktualna informacji z Krajowego Rejestru Karnego z w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 9 PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa:Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument poświadczający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
2) Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym
wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
1. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności gospodarczej w wysokości min. 400 000,00 PLN (brutto);
2. posiadanie środków finansowych, lub zdolności kredytowej w wysokości 700 000,00
PLN (brutto);
III.2.3)
Zdolność techniczna:Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie, licząc wstecz od daty ogłoszenia postępowania min. 1 usługi o podobnym
charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia. Fakt wykonania usługi musi
być potwierdzony referencjami od Zamawiającego lub innymi dokumentami potwierdzającymi
należyte ich wykonanie.
2) Wykaz osób lub podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji oraz z
określeniem zakresu wykonywanych przez nich czynności - osobno dla każdego z zadań oraz
pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonywania
zamówienia, jeśli w wykazie o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie
dysponował.
3) Dokumenty potwierdzające, że osoby przewidziane do realizacji niniejszej usługi posiadają
uprawnienia i kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia - Przez ww. dokumenty
zamawiający rozumie wszelkie dyplomy (ukończenia szkoły), świadectwa, dokumenty
potwierdzające posiadanie stosownych uprawnień wymaganych przez przepisy prawa dla osób
przewidzianych do realizacji zamówienia i/lub zaświadczenia, certyfikaty itd. z odbytych szkoleń i
kursów.
4) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje
wykonawca lub będzie dysponował wykonawca oraz pisemnego zobowiązania innych do
udostępniania niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie o
którym mowa powyżej wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował.
5) Aktualne zezwolenie Prezydenta Miasta Wałbrzycha na odbieranie odpadów komunalnych
stałych lub potwierdzenie złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia. Wniosek powinien być
kompletny tj. powinien zawierać informację o których mowa a art. 8 ustawy z dnia 13.9.1996 r o
utrzymaniu czystości w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.) wydaną przez Urząd Miejski
w Wałbrzychu. 6) Aktualne zezwolenie Starosty Wałbrzyskiego na transport odpadów.
7) Informacja o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi
odpadami wydana przez właściwy organ.
8) Aktualne zezwolenie na prowadzenie odzysku biomasy wydane przez właściwy organ.
9) Aktualna umowa na składowanie odpadów komunalnych na wysypisku lub zgoda właściciela
(zarządcy) składowiska na przyjęcie odpadów komunalnych z terenu miasta Wałbrzycha lub
oświadczenie o przedłożeniu ww. umowy/zgody przed podpisaniem umowy.
10) Dokumenty potwierdzające prawo dysponowania bazą sprzętowo warsztatową oraz miejscem
obsługi administracyjnej cmentarzy i przyjmowania interesantów, zlokalizowaną na terenie miasta
Wałbrzycha lub oświadczenie o przedłożeniu ww. dokumentu przed podpisaniem umowy.
Oświadczenie o dysponowaniu sprzętem komputerowym wraz z licencjonowanym
oprogramowaniem umożliwiającym ewidencjonowanie zmarłych.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
1. Wykonywali co najmniej jedną usługę o charakterze podobnym (w rozumieniu SIWZ) do
przedmiotu zamówienia;
2.posiadanie aktualnego zezwolenia na odzysk biomasy na terenie Wałbrzycha,
dopuszczony decyzją właściwego organu;
3. posiadanie udokumentowanej lokalizacji składowiska drewna;
4. posiadanie aktualnego zezwolenia w formie decyzji administracyjnej na odbieranie
odpadów komunalnych;
5. posiadanie aktualnego zezwolenia w formie decyzji administracyjnej na transport
odpadów;
6. posiadanie uregulowanej strony formalno prawną w zakresie gospodarowania odpadami
niebezpiecznymi tj. informację przyjętą przez właściwy organ administracji lub też złożenie
oświadczenia, że do dnia podpisania umowy przedłożona zostanie ww. informacja;
7. posiadanie aktualnej umowy na składowanie odpadów na składowiska lub zgodę
właściciela (zarządcy) składowiska odpadów na przyjęcie odpadów komunalnych z terenu
miasta Wałbrzycha, lub też, złożenia oświadczenia, że do dnia podpisania umowy
przedłożona zostanie ww. umowa/zgoda;
8. dysponowanie sprzętem komputerowym (komputer klasy PC wraz z urządzeniami
wejścia/wyjścia) wraz z licencjonowanym oprogramowaniem umożliwiającym
ewidencjonowanie zmarłych;
9. posiadanie miejsca obsługi administracyjnej cmentarzy oraz przyjmowania interesantów
na terenie Wałbrzycha lub też złożenie oświadczenia, że do dnia podpisania umowy
utworzone zostanie na terenie Wałbrzycha ww. miejsce;
10. dysponowanie personelem niezbędnym do wykonania zamówienia tj: A) w zakresie
utrzymania parków i zieleńców:
1) dysponowanie osobami przewidzianymi do kierownictwa, nadzoru i kontroli prac, które:
1.1) posiadają kierunkowe wykształcenie ogrodnicze
1.2) posiadają ukończony kurs/szkolenie z zakresu prac w zieleni miejskiej na terenach
zurbanizowanych w tym w parkach i drzewach pomnikowych potwierdzony
świadectwem/certyfikatem
1.3) posiadają ukończony kurs/szkolenie z zakresu pielęgnacji i chirurgii drzew
potwierdzony świadectwem/certyfikatem
1.4) posiadają ukończony kurs inżynierii ruchu drogowego uprawniający pracownika do
podawania sygnałów i poleceń związanych z kierowaniem ruchem drogowym w pasie
drogowym oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
1.5) posiadają ukończony kurs/szkolenie rzeczoznawcy ds. budowy i konserwacji terenów
zieleni potwierdzony świadectwem/certyfikatem. Zamawiający dopuszcza możliwość
wykazania osób(-y) spełniających łącznie wymagania określone w 10.A.1.1-1.5 B) w
zakresie utrzymania lasów komunalnych:
1) dysponowanie osobami przewidzianymi do kierownictwa, nadzoru i kontroli prac, które
posiadają:
1.1) wykształcenie minimum średnie o specjalności leśnictwo C) w zakresie utrzymania
cmentarzy i prosektorium:
1) dysponowanie osobami przewidzianymi do kierownictwa, nadzoru i kontroli prac, które
posiadają:
1.1) wykształcenie minimum średnie,
1.2) posiadają uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w zakresie
budownictwa z przynależnością do Krajowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz są
ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej, Zamawiający dopuszcza możliwość
wykazania osób(-y) spełniających łącznie wymagania określone w pkt 10.C.1.1-1.2 10.
dysponowanie sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia (w nawiasie min. liczba
ilości sprzętu) tj.:
(1) kosy spalinowe (5 szt.),
(2) kosiarki spalinowe (5 szt.),
(3) pilarki spalinowe (5 szt.),
(4) rozdrabniacz do gałęzi (1 szt.),
(5) frezarka do pni (1 szt.),
(6) kosiarka bijakowa (1 szt.),
(7) kosiarka bijakowa samorozbierąca (2 szt.),
(8) mikrociągniki z osprzętem (2 szt.),
(9) glebogryzarka (1 szt.),
(10) ciągniki rolnicze z przyczepami oraz pługami odśnieżnymi (2 szt.),
(11) samochody do przewożenia ludzi i sprzętu (2szt.),
(12) koparko - spycharka (1 szt.),
(13) pilarka do żywopłotów (1 szt.),
(14) dmuchawa (odkurzacz) do liści (1 szt.),
(15) opryskiwacz plecakowy (2 szt.)
(16) agregat sprężarkowy obsługujący 2 chłodnie (1 szt.),
(17) piła oscylacyjna (1 szt.),
(18) przejezdny zestaw do mycia (1 szt.),
(19) wózek uniwersalny do wyposażenia chłodni (1 szt.),
(20) narzędzia chirurgiczne (1 komplet).
III.2.4)
Zamówienia zastrzeżone:Nie.
III.3)
SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGIIII.3.1)
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu:Nie.
III.3.2)
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osóbodpowiedzialnych za wykonanie usługi:
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1)
RODZAJ PROCEDURYIV.1.1)
Rodzaj procedury:Otwarta.
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub doudziału:
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu:IV.2)
KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIAIV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia:Najniższa cena.
IV.2.2)
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:Nie.
IV.3)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNEIV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:RZP/PN/56/WIM/08.
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia:Nie.
IV.3.3)
Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych lub dokumentuopisowego:
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów:
15.12.2008 - 15:00.
Dokumenty odpłatne: nie.
www.um.walbrzych.pl/zzp/uslugikomunalne2009-2011.zip
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:16.12.2008 - 12:00.
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanymkandydatom:
IV.3.6)
Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału wpostępowaniu:
Polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą:Okres w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert).
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert:Data: 16.12.2008 - 12:15.
Miejsce: Siedziba zamawiającego.
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1)
JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ:Nie.
VI.2)
ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZEŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH:
Nie.
VI.3)
INFORMACJE DODATKOWE:VI.4)
PROCEDURY ODWOŁAWCZEVI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:VI.4.2)
Składanie odwołań:VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:VI.5)
DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:5.11.2008.