ZASADY, SPOSÓB I TRYB UMARZANIA, ODRACZANIA LUB ROZKŁADANIA NA RATY NALEŻNOŚCI PIENIĘŻNYCH MAJĄCYCH CHARAKTER CYWILNOPRAWNY
|
PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118 |
KARTA INFORMACYJNA zasady, sposób i tryb umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny | |
Podstawa prawna |
Uchwała nr XLVIII/424/10 Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 26 marca 2010 roku w sprawie zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Wałbrzych lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organów lub osób do tego uprawnionych a także warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną |
Wymagane dokumenty |
Podanie wraz z uzasadnieniem. 1. osoby fizyczne przedstawiają dodatkowo : - protokół o stanie majątkowym, - aktualne zaświadczenie o dochodach z zakładu pracy strony oraz osób prowadzących z nią wspólne gospodarstwo domowe (lub zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy, decyzję ZUS o wysokości renty/emerytury, decyzję MOPS, ewidencje przychodów za br, decyzja o ustaleniu wysokości karty podatkowej za br., umowę zlecenie, umowę o dzieło,itp), - PIT-36 (37) lub PIT-28 za ostatni rozliczony rok podatkowy strony oraz osób prowadzących z nią wspólne gospodarstwo domowe, - oraz inne uzasadniające udzielenie ulgi. 2. osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej przedstawiają dodatkowo :
3. Przedsiębiorcy ubiegający się o udzielenie pomocy publicznej oprócz w/w dokumentów, przedstawiają dodatkowo: - określenie rodzaju i przeznaczenia pomocy publicznej o jaką się ubiegają,
|
Wzory dokumentów do pobrania |
- protokół o stanie majątkowym, - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis |
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy |
Wydział Dochodów Gminy /Dział Dochodów Niepodatkowych Szczegółowe informacje na temat realizacji procesu uzyskać można pod nr telefonu /074/ 64 88 500 - 502 |
Miejsce składania dokumentów |
Biuro Obsługi Klienta, ul. Sienkiewicza 6-8. |
Termin załatwienia sprawy |
Miesiąc od daty wpływu podania a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wniesienia podania. Rozstrzygnięcie dostarczone zostanie na adres korespondencyjny za pośrednictwem doręczycieli Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu (obszar Wałbrzycha) lub za pośrednictwem poczty (poza Wałbrzychem). |
Opłaty |
Brak |
Tryb odwoławczy |
Brak |
Informacje dodatkowe |
Brak |