W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

ZAMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

 

 

 

URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

KARTA INFORMACYJNA

ZAMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności
i dowodach osobistych (t.j. z 2006 r. Dz. U. Nr 139, poz. 993 ze zm.) 

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. z 2000 r. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm. )

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm. )

4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentowania zapłaty opłaty skarbowej oraz trybu jej zwrotu ( Dz. U. Nr 246, poz. 1804 )

5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r.
w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicą ( Dz. U. Nr 140, poz. 1480 ze zm. )

6. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 195, poz. 1198)

Wymagane dokumenty

1. Wniosek (odręczny) z uzasadnieniem.

2. Wypełniony formularz Zgłoszenie pobytu stałego" lub Zgloszenie pobytu czasowego trwającego ponad
trzy miesiące".

3. Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. 

4. Zaświadczenie o wymeldowamniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego

Wzory dokumentów do pobrania

Brak wzoru - strona składa odręczne podanie/wniosek

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Dział Spraw Obywatelskich - Zespół Meldunków

Miejsce składania dokumentów

ul. Matejki 1, pok 16

Numer telefonu, pod którym udzielane są informacje:

074 66 55 209

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego

Opłaty

1. Opłata skarbowa przy złożeniu wniosku w wysokości 10 zł

2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo 17 zł

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha

Informacje dodatkowe

Zameldowanie na pobyt stały może nastąpić wówczas jeżeli
w toku postępowania adminisrracyjnego okaże się, że spelnione zostały łącznie dwie następujące przesłanki:

1. dopełnienie obowiązku wymeldowania się z poprzedniego miejsca pobytu stałego (art. 5 ust. 1 i 2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych),

2. faktyczne zamieszkiwanie w lokalu w którym ma nastąpić3. zameldowanie (art. 6 ust. 1 ustawy o ewidencji ludności
i dowodach osobistych).

Postępowanie administracyjne prowadzone jest w trybie art. 47 ust. 2 ww. ustawy na wniosek strony, w przypadku odmów potwierdzenia faktu pobytu prze dysponentów lokali, ich nieobecności w kraju lub w przypadku nieuregulowanego stanu prawnego lokalu.

Przed złożeniem podania prosimy o kontakt z pracownikiem Działu.

Powiadom znajomego