W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

ZAWIADOMIENIE O ZGROMADZENIACH




URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl



KARTA INFORMACYJNA <ZAWIADOMIENIE O ZGROMADZENIACH>


Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 5 lipca 1990 r. Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. Nr 51, poz. 297 ze zm. )

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. z 2000 r. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm. )

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm. )

4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2008 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej ( Dz. U. Nr 187, poz. 1330 )

Wymagane dokumenty

Złożenie na piśmie zawiadomienia o mającym się odbyć zgromadzeniu

Zawiadomienie powinno zawierać:

  1. Imię, nazwisko, data urodzenia i adres organizatora oraz nazwę i adresy osoby prawnej lub innej organizacji, jeżeli w jej imieniu organizuje on zgromadzenie,

  2. Cel i program oraz język, w którym będą porozumiewać się uczestnicy zgromadzenia,

  3. Miejsce i datę, godzinę rozpoczęcia, planowany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz projektowaną trasę przejścia, jeżeli przewiduje się zmianę miejsca w czasie trwania zgromadzenia,

Określenie planowanych przez organizatora środków służących zapewnieniu pokojowego przebiegu zgromadzenia oraz środków, o których dostarczenie zwraca
się do organu gminy.

Wzory dokumentów do pobrania

Brak

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Dział Spraw Obywatelskich

Miejsce składania dokumentów

ul. Matejki 1, pok. 15

Termin załatwienia sprawy

Do trzech dni

Opłaty

Zwolnione z opłaty skarbowej

Tryb odwoławczy

Trzy dni od daty doręczenia decyzji o zakazie zgromadzenia do sądu administracyjnego lub w przypadku rozwiązania zgromadzenia przez przedstawiciela organu gminy na decyzję wydaną przez organ gminy w terminie 24 godzin od podjęcia zgromadzenia, do Wojewody w terminie trzech dni od rozwiązania zgromadzenia.

Informacje dodatkowe

Zgromadzeniem jest zgrupowanie co najmniej 15 osób, zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska. Każdy może korzystać z wolności pokojowego zgromadzania się. Zgodnie z ustawą prawo organizowania zgromadzeń przysługuje osobom mającym pełną zdolność do czynności prawnych, osobom prawnym, innym organizacjom, a także grupom osób.
W zgromadzeniach nie mogą uczestniczyć osoby posiadające przy sobie broń, materiały wybuchowe lub inne niebezpieczne narzędzia.
Przepisy ustawy nie dotyczą zgromadzeń:

  1. organizowanych przez organy państwa lub organy samorządu terytorialnego,

  2. odbywanych w ramach działalności kościoła katolickiego, innych kościołów oraz związków wyznaniowych.

Organizator zgromadzenia publicznego zawiadamia organ gminy w taki sposób, aby wiadomość o zgromadzeniu dotarła nie później niż na 3 dni, a najwcześniej 30 dni przed datą zgromadzenia.

Organ gminy zakazuje zgromadzenia publicznego jeżeli:

  • jego cel lub odbycie sprzeciwiają się niniejszej ustawie lub naruszają przepisy ustaw karnych,

  • odbycie zgromadzenia może zagrozić życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach.



Powiadom znajomego