W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

Adres skrytki e-PUAP: /umwalbrzych/skrytka
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-82357-96478-URSTB-28

Strona archiwalna BIP

POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W CELU USTALENIA CHARAKTERU POBYTU

 

 

 

URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

KARTA INFORMACYJNA

POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W CELU USTALENIA CHARAKTERU POBYTU

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności
i dowodach osobistych (t.j. z 2006 r. Dz. U. Nr 139, poz. 993 ze zm.) 

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. z 2000 r. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm. )

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm. )

4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentowania zapłaty opłaty skarbowej oraz trybu jej zwrotu ( Dz. U. Nr 246, poz. 1804 )

5. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 195, poz. 1198)

Wymagane dokumenty

1. Wniosek (odręczny) z uzasadnieniem.

2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu

3. Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. 

Wzory dokumentów do pobrania

Brak wzoru - strona składa odręczne podanie/wniosek

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Dział Spraw Obywatelskich - Zespół Meldunków

Miejsce składania dokumentów

ul. Matejki 1, pok. 16

Numer telefonu, pod którym udzielane są informacje:

074 66 55 209

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego

Opłaty

1. Opłata skarbowa przy złożeniu wniosku w wysokości 10 zł

2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha

Informacje dodatkowe

Jeżeli zgłoszone dane o zameldowanie budzą wątpliwości organ gminy zgodnie z art. 47 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych prowadzi na wniosek strony postępoawanie administracyjne o ustalenie charakteru pobytu.

We wniosku należy opisać stan fatyczny, wskazać adres zgłoszonej osoby, jeżeli jest znany. Wnioskodawca obowiązany jest wskazać dowody w tym swiadków.

Przed złożeniem wniosku prosimy o kontakt z pracownikiem Działu.

Powiadom znajomego