W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

 

 

 

URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

KARTA INFORMACYJNA

WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności
i dowodach osobistych (t.j. z 2006 r. Dz. U. Nr 139, poz. 993 ze zm.) 

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. z 2000 r. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm. )

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm. )

4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentowania zapłaty opłaty skarbowej oraz trybu jej zwrotu ( Dz. U. Nr 246, poz. 1804 )

5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r.
w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania wojskowego komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicą ( Dz. U. Nr 140, poz. 1480 ze zm. )

6. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 195, poz. 1198)

Wymagane dokumenty

1. Wniosek (odręczny) z uzasadnieniem.

2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu

3. Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. 

4. Dokumenty potwierdzające opuszczenie lokalu ( np. prawomocny wyrok sądu o eksmisji z lokalu lub protokół
z wykonania czynności eksmisyjnych przez komornika )

Wzory dokumentów do pobrania

Brak wzoru - strona składa odręczne podanie/wniosek

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Dział Spraw Obywatelskich - Zespół Meldunków

Miejsce składania dokumentów

ul. Matejki 1, pok. 16

Numer telefonu, pod którym udzielane są informacje:

074 66 55 207-208

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego

Opłaty

1. Opłata skarbowa przy złożeniu wniosku w wysokości 10 zł

2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha

Informacje dodatkowe

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności
i dowodach osobistych, organ wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad dwa miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się

W myśl wymienionego wyżej przepisu prawnego wymeldowanie osoby z pobytu stałego może nastąpić wówczas jeżeli w toku postepowania administracyjnego okaże się, że spełnione zostały łącznie następujące przesłanki:

- trwałe i dobrowolne opuszczenie miejsca pobytu stałego

- niedopełnienie obowiązku wymeldowania się z miejsca zameldowania na pobyt stały.

We wniosku należy opisać stan faktyczny, wskazać adres zgłoszonej osoby ( jeżeli jest znany). Wnioskodawca obowiązany jest wskazać dowody, w tym świadków.

Przed złożeniem wniosku prosimy o kontakt z pracownikiem Działu.

Powiadom znajomego