WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO
|
PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH |
KARTA INFORMACYJNA <WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO> | |
Podstawa prawna |
|
Wymagane dokumenty |
Do wymiany dowodu osobistego obowiązana jest osoba w przypadku: zmiany danych zamieszczonych w dowodzie osobistym, upływu terminu ważności dowodu osobistego, uszkodzenia dowodu osobistego lub zaistnienia innej okoliczności utrudniajacej ustalenie tożsamości osoby.
|
Wzory dokumentów do pobrania |
Wniosek o wydanie dowodu osobistego |
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy |
Dział Spraw Obywatelskich - Zespół Dowodów Osobistych |
Miejsce składania dokumentów |
ul. Matejki 1, pok. 5 |
Termin załatwienia sprawy |
Termin odbioru dowodu osobistego jest wskazany na części |
Tryb odwoławczy |
Realizacja usługi następuje po akceptacji strony ( poprzez złożenie podpisu na części A formularza ) |
Informacje dodatkowe |
1. Stawiennictwo wnioskodawcy jest obowiązkowe 2. Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem: - osoby małoletniej, która nie ukończła 13. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców lub opiekuna ustanowionego przez sąd, poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza; jest wymagana obecność osoby małoletniej, jeżeli ukończyła 5 lat - osoby małoletniej, która ukończyła 13. rok życia, a nie ma obowiązku posiadania dowodu osobistego, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun ustanowiony przez sąd - osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składają rodzice albo jeden z rodziców wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza - osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd. W przypadku niemożności złożenia wniosku z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, osoba zawiadamia o tym organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, jeżeli pozwalają na to okoliczności, w jakich się ona znajduje. 3. Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie, głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - fotografie przedstawiające osobę z nakryciem głowy 4. Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączenia fotografii przedstawiających osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady wzroku 5. Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączenia fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej 6. Osoby, których dokumenty zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w miejscu, w którym osoba ubiega się o wydanie dowodu osobistego nie składa wymaganych aktów lecz potwierdza fakt ich posiadania w miejscowym Urzędzie Stanu Cywilnego w oznaczonym do tego miejscu na składanym formularzu |