WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO W PRZYPADKU UTRATY
|
PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118 |
KARTA INFORMACYJNA <WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO W PRZYPADKU UTRATY> | |
Podstawa prawna |
|
Wymagane dokumenty |
|
Wzory dokumentów do pobrania |
Wniosek o wydanie dowodu osobistego |
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy |
Dział Spraw Obywatelskich - Zespół Dowodów Osobistych |
Miejsce składania dokumentów |
ul. Matejki 1, pok. 5 |
Termin załatwienia sprawy |
Termin odbioru dowodu osobistego jest wskazany na części B formularza, które klient otrzymuje po złożeniu wniosku - jest to termin 30 dni - uzależniony od pracy Centrum Personalizacji Dokumentów w Warszawie |
Tryb odwoławczy |
Realizacja usługi następuje po akceptacji strony ( poprzez złożenie podpisu na części A formularza ) |
Informacje dodatkowe |
1. Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych - odpowiednio rodzica albo opiekuna lub kuratora ustanowionego przez sąd, w urzędzie obsługującym organ gminy lub Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną, która czasowo przebywa, w szczególności w związku z wypoczynkiem, leczeniem lub nauką, pod opieką innej osoby niż rodzic lub opiekun ustanowiony przez sąd, o utracie dowodu osobistego zawiadamia opiekun faktyczny tej osoby. W przypadku niemożności osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, zawiadomienia moze dokonać pełnomocnik, po okazaniu pełnomocnictwa udzielonego na piśmie. Przyjęcie przez organ zgłoszenia o utracie dowodu osobistego skutkuje jego natychmiastowym unieważnieniem w systemie informatycznym. Posiadacz dowodu osobistego, któremu zwrócono znaleziony dowód osobisty, w przypadku gdy zawiadomił o utracie dokumentu, jest obowiązany przekazać dowód osobisty najbliższemu organowi gminy lub właściwej ze względu na miejsce pobytu polskiej placówce konsularnej. 2. Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy. 3. Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem: - osoby małoletniej, która nie ukończła 13. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców lub opiekuna ustanowionego przez sąd, poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza; jest wymagana obecność osoby małoletniej, jeżeli ukończyła 5 lat - osoby małoletniej, która ukończyła 13. rok życia, a nie ma obowiązku posiadania dowodu osobistego, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun ustanowiony przez sąd - osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składają rodzice albo jeden z rodziców wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza - osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd. W przypadku niemożności złożenia wniosku z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, osoba zawiadamia o tym organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, jeżeli pozwalają na to okoliczności, w jakich się ona znajduje. 4. Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją 5. Osoba nosząca nakrycie, głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - może załączyc do wniosku fotografie przedstawiające ją z nakryciem głowy. Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączenia fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie 6. Osoby, których dokumenty zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w miejscu, w którym osoba ubiega się |