W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

ZAMIANA NIERUCHOMOŚCI




URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

KARTA INFORMACYJNA

Zamiana nieruchomości

Podstawa prawna

  1. art. 15 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r o gospodarce nieruchomosciami (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 261 poz. 2603 z późniejszymi zmianami)

  2. uchwała Nr XXXIV/138/04 Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 29 grudnia 2004 r w sprawie zasad nabywania, zbywania, obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu z późniejszymi zmianami.

Wymagane dokumenty

wniosek zainteresowanego

Wzory dokumentów do pobrania

nie wymagane

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Dział Obrotu Mieniem Komunalnym

Zespół ds Obrotu Mieniem Komunalnym

Zespół ds Obrotu Nieruchomościami

  • szczegółowe informacje na temat realizacji procesu uzyskać można pod numerami telefonów:

    0 074 6655221,

    0 074 6655225,

Miejsce składania dokumentów

Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu

ul. Sienkiewicza 6-8, tel. 074 6488504, 074 6488505

Termin załatwienia sprawy

około 6 miesięcy, w indywidualnych przypadkach termin ten może być dłuższy (konieczność dokonania podziału geodezyjnego, uregulowania stanu prawnego nieruchomości itp.)

Opłaty

nie podlega opłacie skarbowej

Tryb odwoławczy

brak

Informacje dodatkowe

Zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą Wałbrzych a osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub Skarbem Państwa regulowane są przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity. Dz. U. z 2004, Nr 261, poz. 2603 z późniejszymi zmianami oraz przepisami uchwały Nr XXXIV/138/04 Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 29 grudnia 2004 r w sprawie zasad nabywania, zbywania, obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu z późniejszymi zmianami.

Zamiana nieruchomości dokonywana jest na wniosek zainteresowanego. Po pozytywnym zaopiniowaniu wniosku przez merytoryczne Wydziały Urzędu Miejskiego, rzeczoznawca majątkowy dokonuje wyceny wartości zamienianych nieruchomości.
Prezydent Miasta wydaje zarządzenie w sprawie zamiany i zasad jej przeprowadzenia. Z przeprowadzonych negocjacji sporządza się protokół rokowań, który stanowi podstawę do podpisania aktu notarialnego. Koszty związane z przygotowaniem dokumentacji oraz koszty zawarcia aktu notarialnego i wpisu w księdze wieczystej ponosiwnioskodawca.
W przypadku nierównej wartości zamienianych nieruchomości stosuje się dopłatę, której wysokość jest równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości.



Powiadom znajomego