WYDAWANIE DECYZJI W SPRAWIE ZATWIERDZENIA PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI
|
URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118 www.um.walbrzych.pl www.bip.um.walbrzych.pl |
KARTA INFORMACYJNA Wydawanie decyzji w sprawie zatwierdzenia podziału nieruchomości | |
Podstawa prawna |
1. Dział III ,rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tj.Dz.U.z 2004r. Nr 261,poz.2603 z późniejszymi zmianami), 2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonania podziałów nieruchomości (Dz.U. z 2004r. Nr 268,poz.2663) |
Wymagane dokumenty |
1. wniosek osoby, która ma w tym interes prawny (właściciel, użytkownik wieczysty) 2. pozytywna opinia w formie postanowienia oraz wstępny projekt podziału( z wyjątkiem podziałów o których mowa w art.95, 3. wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi, 4. dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, 5. protokół z przyjęcia granic nieruchomości, 6. wykaz zmian gruntowych, 7. wykaz synchronizacyjny,jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej, 8. mapę z projektem podziału, 9. pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, 10.decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku, o którym mowa w art.94 ust.1pkt 2. |
Wzory dokumentów do pobrania |
Nie wymagane |
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy |
Dział Obrotu Mieniem Komunalnym Zespół ds. Obrotu Nieruchomościami ul. Matejki 1 ,pok.nr 20 (I piętro), szczegółowe informacje na temat realizacji procesu można uzyskać pod nr tel.6655223 |
Miejsce składania dokumentów |
Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu ul. Sienkiewicza 6-8, tel. 074 6488504, 074 6488505 |
Termin załatwienia sprawy |
Około 1 miesiąca |
Opłaty |
Nie podlega opłacie skarbowej |
Tryb odwoławczy |
- stronie służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha. |
Informacje dodatkowe |
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku i złożenia ich w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Zgodnie z art. 64 § 2 kodeks postępowania administracyjnego, nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania. |