W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

WYDAWANIE DECYZJI O WARUNKACH ZABUDOWY





URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl



KARTA INFORMACYJNA

WYDAWANIE DECYZJI O WARUNKACH ZABUDOWY


Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm./.

  2. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U Nr 225 poz. 1635 )

  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalenia wymagań dot. nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164 poz. 1588 ).

  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz. U. Z 200 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zmianami ).

Wymagane dokumenty

  1. Druk wniosku min 5 egz.( 1 oryginał, 4 kopie )

  2. Mapy sytuacyjno- wysokościowe w skali 1:500 z zaznaczonym terenem inwestycji min. 5 egz.

  3. Mapa ewidencji gruntów z zaznaczonym terenem inwestycji 2 egz.( 1 oryginał, 1 kopia)

  4. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej

  5. Zapewnienie dostawy mediów technicznych niezbędnych do funkcjonowania obiektu

  6. W celu przyśpieszenia sprawy do wniosku można dołaczyć wpisy z ewidencji gruntów dla terenu inwestycji + działki sąsiednie - 1 egz.

Wzory dokumentów do pobrania

Wnioski pobierać można w sekretariacie Wydziału Rozwoju Miasta przy ul. Matejki 1 pok. 35, w Biurze Obsługi Klienta przy ulicy Sienkiewicza 6-8 oraz na stronie internetowej BIP Urzędu

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Wydział Rozwoju Miasta

Dział Gospodarki Przestrzennej i Środowiska

Zespół Planowania Przestrzennego

Miejsce składania dokumentów

Biuro Obsługi Klienta ul. Sienkiewicza 6-8

58-300 Wałbrzych

Termin załatwienia sprawy

5 miesięcy

Rozstrzygnięcie do odbioru osobistego, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, przez pracownika Wydziału lub po pisemnym powiadomieniu.

Opłaty

Opłata za decyzję - 107 zł, wnoszona na rachunek: Urząd miejski w Wałbrzychu Wydział Finansowy PKO BP O/Wałbrzych 05 1020 5095 0000 5502 0060 0734 z dopiskiem opłata skarbowa lub w Kasie budynek nr 2 przy ul. Matejki Przeniesienie decyzji na rzecz innej osoby - 56 zł

Z opłaty skarbowej zwolnione są zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

Tryb odwoławczy

Ustawa z 1960r Kodeks Postepowania Administracyjnego (tj. Dz. U Nr 98 z 2000r poz. 1071 ze zmianami)- odwołanie do Samorzadowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha w terminie 14 dni miejsce złożenia odwołania: Biuro Obsługi Klienta ulica Sienkiewicza 6-8 w Wałbrzychu.

Informacje dodatkowe



Załączniki

Powiadom znajomego