W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

Uchwała Nr VI/32/11 z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Wałbrzychu.

 

Uchwała Nr VI/32/11

Rady Miejskiej Wałbrzycha


z dnia 31 stycznia 2011 r.



w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Wałbrzychu.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 41g ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 234, poz. 1536) - Rada Miejska Wałbrzycha uchwala, co następuje:



§ 1


1.Gminną Radę Działalności Pożytku Publicznego, zwanej dalej Radą, powołuje Prezydent Miasta Wałbrzycha w liczbie nie więcej niż 20 członków w tym:

1)5 przedstawicieli Rady Miejskiej Wałbrzycha wskazanych przez Przewodniczącego Rady Miejskiej,

2)5 przedstawicieli Prezydenta Miasta Wałbrzycha,

3)10 przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, spośród kandydatów wybranych podczas otwartego spotkania tych organizacji i podmiotów.

2.Odwołanie członka Rady następuje w drodze zarządzenia Prezydenta Miasta Wałbrzycha w przypadku złożenia rezygnacji z członkostwa lub śmierci.


§ 2


Kadencja Rady trwa dwa lata.


§ 3


1.Rada składa się z Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego, Sekretarza oraz pozostałych członków.

2.Rada obraduje na posiedzeniach jawnych.

3.Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Prezydent Miasta Wałbrzycha w celu jej ukonstytuowania się.

4.Następne posiedzenia zwołuje Przewodniczący Rady w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż dwa razy do roku.

§ 4


1.Obrady posiedzenia Rady są prawomocne jeżeli uczestniczy w nich co najmniej połowa składu Rady w tym Przewodniczący lub jego Zastępca .

2.Rada obraduje zgodnie z przyjętym na początku posiedzenia porządkiem obrad.


§ 5


1.Rozstrzygnięcia ,opinie i wnioski Rady podejmowane są w formie uchwał.


2.Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy wszystkich członków. .W przypadkach równego podziału głosów decyduje głos przewodniczącego.

3.Uchwały podpisuje Przewodniczący obrad, na których uchwała została podjęta.

4. Uchwały podjęte przez Radę obowiązują wszystkich jej członków.


§ 6


1.Z przebiegu każdego posiedzenia Rady sporządza się protokół, który powinien odzwierciedlać przebieg obrad i wyniki głosowania nad podjętymi uchwałami.

2.Protokół sporządza Sekretarz Rady a podpisuje go Przewodniczący obrad.

3.Do protokołu dołącza się listę obecności na posiedzeniu Rady.


§ 7.


Członkowie Rady wykonują swój mandat nieodpłatnie.


§ 8


Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wałbrzycha.


§ 9


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.




Przewodnicząca

Rady Miejskiej Wałbrzycha

Agnieszka Kołacz - Leszczyńska

Powiadom znajomego