W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

Wyciąg z protokołu kontroli przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum Nr 6

 

Wałbrzych, dnia 11 lipca 2011 r.

BAW.1711.07.2011


Wyciąg


z protokołu kontroli przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum Nr 6

58-309 Wałbrzych, ul. Główna 2.


Działając na podstawie upoważnienia nr BO.077.63.2011 z dnia 10 czerwca 2011 r. w okresie od dnia 16 czerwca 2011 r. do dnia 27 czerwca 2011 r. kontrolę przeprowadzili pracownicy Biura Audytu Wewnętrznego Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu.


Zakresem kontroli objęto:

  1. wydatkowanie środków gminy w ramach realizowanych zadań: w tym gospodarka pieniężna, celowość i zasadność wydatkowania środków finansowych,

  2. zagadnienia finansowo-rachunkowe i wiarygodność sprawozdań.


Szczegółowe ustalenia zawarto w protokole kontroli, dwustronnie podpisanym w dniu
01 lipca 2011 r. do treści którego, zastrzeżeń nie wniesiono.

W wyniku kontroli stwierdzono nieprawidłowości i uchybienia, do których w szczególności zaliczyć należy:

- stosowano klasyfikację budżetową niezgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia
2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków
, przychodów
i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 38 poz. 207),

- przyznano świadczenia socjalne bez kryteriów, określonych w art. 8 pkt.1 ustawy z dnia
4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych ( tekst jednolity z 1996 r.
Dz. U. Nr 70 poz 335 z póż. zm.),

- w księgach rachunkowych miesiąca stycznia 2011 r. ujęto nieprawidłowo operacje
gospodarcze dotyczące miesiąca grudnia 2010 r., co świadczy o naruszeniu art. 6 ust. 1 i art.
20 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2009 r. Dz. U.
Nr152 poz. 1223 z późn. zm.). oraz o zaciągnięciu zobowiązań w kwocie ogółem
994,34 zł ponad zatwierdzony plan na 2010 r.,

- rozliczono koszty podróży służbowych, niezgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 236 poz. 1990 z późn. zm.), poprzez: uwzględnienie kosztu przejazdu w kwocie niezgodnej z ceną brutto załączonego, ulgowego biletu PKP, rozliczenie jednorazowych biletów komunikacji miejskiej w Wałbrzychu,

- rozliczenie kosztów przejazdu nauczyciela wg normalnej taryfy, ponieważ pracownik nie złożył wniosku o wystawienie legitymacji służbowej uprawniającej do ulgowych przejazdów stosownie do art. 4 ust. 7 pkt 1 ustawy z 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (tekst jednolity 2002 r. Dz. U. Nr 175, poz. 1440 z późn. zm.), co powoduje, że jednostka ponosi zwiększone koszty i wydatki związane z wyjazdem służbowym pracownika.

- ujemny stan rachunku bankowego na dzień 28 lutego 2011 r., co pozostaje w sprzeczności
z opisem do konta 130 zawartym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 5 lica 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128 poz. 861),

- niecelowe wdatkowanie środków pieniężnych na realizację czynności związanych
z obowiązkami specjalisty ds. bhp i p/poż, powierzonymi obcemu podmiotowi w ramach
zawartej umowy-zlecenie.



Odpowiedzialność za stwierdzone nieprawidłowości ponoszą dyrektor i główny księgowy jednostki. Usunięcie ujawnionych nieprawidłowości nastąpi poprzez realizację wydanych zaleceń pokontrolnych.




Powiadom znajomego