W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

Wyciąg z protokołu kontroli przeprowadzonej w Zespole Pieśni i Tańca, ul. Gen. Andersa 185,

 

BAWiK.1711.01/11                                                         Wałbrzych, dnia 15 kwietnia 2011 r.

 

 

Wyciąg z protokołu

 

kontroli przeprowadzonej w Zespole Pieśni i Tańca, ul. Gen. Andersa 185,
58-304 Wałbrzych.

 

 

Na podstawie upoważnienia nr WOiSO.DO-077/6/11 z dnia 13 stycznia 2011 roku podpisanego przez Prezydenta Miasta Wałbrzycha, w okresie od 14 stycznia 2011 roku do 11 marca 2011 roku kontrolę kompleksową przeprowadzili pracownicy Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu.

Szczegółowe ustalenia zawarto w protokole kontroli, dwustronnie podpisanym w dniu
07 kwietnia 2011 roku, do treści którego zastrzeżeń nie wniesiono.

W wyniku kontroli stwierdzono nieprawidłowości i uchybienia, do których w szczególności zaliczyć należy:

- zatrudnienie pracownika w ramach umowy "na zastępstwo" - niezgodnie ze stanem
faktycznym, - nie sprecyzowanie terminu wypłaty wynagrodzenia, zgodnie z art. 85.§ 1 ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity z 1998 r. Dz. U. Nr 21 poz.94 ze zm.), - opracowanie zasad (polityki) rachunkowości na podstawie szczególnych zasad
rachunkowości, nie dotyczących instytucji kultury. Dokumentacja opisująca zasady
(politykę) rachunkowości nie zawiera niektórych opisów, wymaganych w art. 10 ust. 1
pkt 2, pkt 3a-3c i pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity
z 2009 r. Dz. U. Nr 152 poz. 1223 ze zm.). Aktualizacji zasad dokonano w sposób
sprzeczny z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. - brak pisemnego powierzenia pracownikom czynności polegających na kontroli dowodów
księgowych, - wprowadzenie do ksiąg inwentarzowych wyposażenia i wartości niematerialnych
i prawnych o niskiej wartości pod datą i o wartościach, niezgodnych z protokołem
zdawczo-odbiorczym przekazania majątku, - dokonywanie rozchodu w księgach inwentarzowych wyposażenia i wartości
niematerialnych i prawnych w sposób uniemożliwiający ustalenie faktycznej wartości
posiadanego majątku na koniec poszczególnych miesięcy, - prowadzenie ewidencji umorzenia niskocennych wyposażenia i wartości niematerialnych
i prawnych na wspólnym koncie pozabilansowym 999, służącym jednocześnie do ewidencji
wydatków strukturalnych, - ujęcie zakupionego w miesiącu listopadzie 2010 r. programu antywirusowego w księdze
inwentarzowej oraz jego umorzenia na kontach pozabilansowych w miesiącu grudniu
2010 r., naruszając, art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. - nie przekazanie pracownikom w pierwszym miesiącu roku informacji w sprawie
nietworzenia funduszu w 2010 r., co pozostaje w sprzeczności z art. 3 ust. 3 ustawy
z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jednolity
z 1996 r. Dz. U. Nr 70 poz. 335 z późn. zm.)

Usunięcie ujawnionych nieprawidłowości nastąpi poprzez realizację wydanych zaleceń pokontrolnych.

Powiadom znajomego