URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1,  58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

KARTA INFORMACYJNA

Zgłoszenie zmian danych ewidencji  gruntów i budynków ( kataster nieruchomości ) 

 

Podstawa prawna

-Ustawa z 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne ( tekst jednolity :  Dz. U.2015.520 ze zmianami ),

-Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity : Dz. U.2013.267 ze zmianami ),

-Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tekst jednolity : Dz.U.2014.1628 ze zmianami ),

-Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków ( tekst jednolity : Dz. U.2015.542 ze zmianami ).

Wymagane dokumenty

Wnioski:

- zgłoszenie zmiany danych ewidencji gruntów i budynków

- wniosek o zmianę adresu

- wniosek o zmianę nazwiska.

Dokumenty stanowiące podstawę do dokonania zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków to między innymi :

akt notarialny, prawomocne orzeczenie sądu, ostateczne decyzje administracyjne, odpisy z ksiąg wieczystych, dowód osobisty, materiały geodezyjno-kartograficzne ( np. : mapa uzupełniająca wykonana w celu aktualizacji danych operatu ewidencji gruntów i budynków, wykaz zmian danych ewidencyjnych, arkusz danych ewidencyjnych budynku itp. ( oryginały dokumentów lub kopie dokumentów z oryginałem do wglądu ),

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Geodezji, Kartografii i Katastru Nieruchomości Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu – Referat Katastru Nieruchomości ul. Jana Matejki 2, pokój 2 lub 4 ( parter ). Szczegółowe informacje na temat realizacji procesu można uzyskać pod numerem tel.74 64 88 534; 74 64 88 538

Miejsce składania dokumentów

Biuro Geodezji, Kartografii i Katastru Nieruchomości Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu ul. Jana Matejki 2 pokój 2 lub 4 albo Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu ul. Henryka Sienkiewicza 6-8, tel. 74 64 88 504, tel. 74 64 88 505

Godziny przyjmowania interesantów : poniedziałek, środa, czwartek w godz. 7.30-15.30,  wtorek od 7.30 do 16.30, piątek  od 7.30 do 14.30

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity : Dz. U.2013.267 ze zmianami )

Opłaty

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej występuje w przypadku:

- wniosków, które rozstrzygają istotę sprawy przez wydanie decyzji ( opłata w wysokości 10,00 zł )

- gdy następuje złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa ( prokury ), zgodnie z art. 5.1 i art. 6.1 Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tekst jednolity : Dz. U.2014.1628 ze zmianami ), w wys. 17,00 zł.

Opłatę skarbową za wydanie decyzji o wprowadzeniu zmiany lub odmowie jej wprowadzenia oraz opłatę za pełnomocnictwo można wnieść w punktach opłat ul. Jana Moniuszki 22, ul. Henryka Sienkiewicza 6-8 lub przelewem na konto Gminy Wałbrzych Nr :

Bank Handlowy 95 1030 1289 0000 0000 9000 0098

Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego we Wrocławiu, plac Powstańców Warszawy 1, w terminie 14 dni licząc od daty doręczenia  decyzji.

Informacje dodatkowe

Stosownie do art. 20 ust. 2 pkt 1 i art. 51 Ustawy z 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne ( tekst jednolity : Dz. U.2015.520 ze zmianami ), właściciele zobowiązani są zgłaszać właściwemu staroście wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni licząc od dnia powstania zmiany.



Załączniki:

wniosek o zmianę nazwiska.odt
wniosek o zmianę adresu_zmiana.odt
Wniosek-zmiana danych egib.doc