URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

 

KARTA INFORMACYJNA

ODDAWANIE NIERUCHOMOŚCI W TRWAŁY ZARZĄD,

 

 

Podstawa prawna

  1. Art.43 - art. 45, ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 782 ze zm).

  2. Uchwała nr XXXIV/138/04 Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 29 grudnia 2004 ze zm. w sprawie określania zasad nabywania, zbywania, obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu.

Wymagane dokumenty

Wniosek jednostki organizacyjnej o oddanie nieruchomości w trwały zarząd.

Opinia organu nadzorującego.

W przypadku jednostki nowo-powstałej:

- Uchwała Rady Miejskiej Wałbrzycha o powołaniu tej jednostki

- Statut jednostki

 

Wzory dokumentów do pobrania

wniosek

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Infrastruktury i Nieruchomości

ul. Kopernika 2, pok. Nr 104 a (I piętro)

- szczegółowe informacje na temat realizacji procesu uzyskać można

pod numerem tel. 74 6655221

Miejsce składania dokumentów

Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu

ul. Sienkiewicza 6-8, tel. 74 6488504, 74 6488505

Termin załatwienia sprawy

Ustanowienie trwałego zarządu następuje na wniosek strony w drodze decyzji - około 3 miesiące od dnia złożenia wniosku do Biura Infrastruktury i Nieruchomości, w przypadku konieczności podziału geodezyjnego nieruchomości termin może ulec wydłużeniu.

Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Stronie służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha

Informacje dodatkowe

brak



Załączniki:

wniosek do oddania nieruchomości.odt