PREZYDENT MIASTA - ROMAN SZEŁEMEJ

 

Kompetecje:  

1.Prezydent jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta.

2. Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika oraz kierowników komórek organizacyjnych Urzędu.

3. W czasie nieobecności Prezydenta (urlop, choroba inna krótkotrwała nieobecność) obowiązki pełni Zastępca Prezydenta lub inny pracownik kierownictwa Urzędu, któremu Prezydent powierzy wykonywanie tych obowiązków w drodze zarządzenia ze wskazaniem terminu i okresu trwania powierzenia obowiązków.

4. Prezydent jako kierownik Urzędu:

1) reprezentuje Urząd na zewnątrz,

2) wyznacza cele i zadania do realizacji przez pracowników Urzędu oraz określa Politykę Jakości,

3) zapewnia organizacyjne i materialne warunki niezbędne do wykonywania zadań przez pracowników Urzędu,

4) ustala kierunki polityki kadrowej w Urzędzie,

5) wydaje zarządzenia, dyspozycje i polecenia służbowe,

6) sprawuje nadzór nad realizacją zadań realizowanych w Urzędzie oraz nad przestrzeganiem zasad praworządności,

7) koordynuje działalność komórek organizacyjnych Urzędu,

8) w drodze zarządzenia ustala liczbę Zastępców Prezydenta,

9) powołuje i odwołuje Zastępców Prezydenta oraz zatrudnia i zwalnia pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,

10) przyjmuje i dokonuje analizy danych oświadczeń majątkowych składanych przez Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, osób zarządzających i członków organu zarządzającego gminną osobą prawna oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Prezydenta.

5. Prezydent określone sprawy Miasta może powierzyć do prowadzenia w swoim imieniu Zastępcy Prezydenta lub Sekretarzowi.

6. W celu realizacji zadań Prezydent może zatrudniać Asystentów i Doradców, którzy działają w zakresie spraw powierzonych w zakresach obowiązków oraz na podstawie udzielonych pełnomocnictw i upoważnień.

7. W celu realizacji przedsięwzięć o charakterze ogólnomiejskim Prezydent może w szczególności:

1) ustanawiać Pełnomocników lub zawierać umowy wolontariatu z Wolontariuszami działającymi w jego imieniu

w zakresie spraw powierzonych i określonych w odrębnych pełnomocnictwach lub umowie wolontariatu,

2) powoływać zespoły opiniodawczo - doradcze, których zadaniem może być formułowanie kierunków rozwoju  bądź działania, a także wyrażenia opinii i ocen o charakterze ogólnym w dziedzinie działalności Miasta, dla której zespół został powołany. Powołanie zespołu następuje w drodze zarządzenia, które określa między innymi zakres oraz czas działania. Obsługa organizacyjno - techniczna osób i zespołów, o których mowa w ust. 1 należy do komórek organizacyjnych Urzędu wskazanych przez Prezydenta.

8. Jeżeli wymaga tego realizacja wspólnych zadań lub koordynacja działań komórek organizacyjnych Urzędu Prezydent powołuje zespoły zadaniowe.

 

KOMÓRKI ORGANIZACYJNE NADZOROWANE PRZEZ PREZYDENTA MIASTA:

a) BIURO PROMOCJI,KULTURY, SPORTU I TURYSTYKI  BPKS

b) BIURO BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO BZK

c) BIURO PRAWNE BP

d) BIURO ADMINISTRACJI ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANEJ BAB

e) BIURO OCHRONY ŚRODOWISKA, GOSPODARKI WODNEJ, ROLNICTWA I LEŚNICTWA BOŚ

f) BIURO GEODEZJI, KARTOGRAFII I KATASTRU NIERUCHOMOŚCI BGK

g) BIURO INWESTYCJI BIW

h) BIURO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO, NADZORU WŁAŚCICIELSKIEGO, FUNDUSZY

EUROPEJSKICH I ROZWOJU GOSPODARCZEGO BFE

i) BIURO REWITALIZACJI I PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO BRP

J) BIURO INFRASTRUKTURY I NIERUCHOMOŚCI BIN

k) BIURO LOKALOWE BL

l) BIURO TRANSPORTU I RUCHU DROGOWEGO BTR

m) AUDYTOR WEWNĘTRZNY AW

n) ZESPÓŁ DS. KONTROLI  I INWENTARYZACJI ZKI

o) SAMODZIELNE STANOWISKO DS. BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY BHP

p) STRAŻ MIEJSKA SM

 

powyższe informacje pochodzą z REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO URZĘDU MIEJSKIEGO W WAŁBRZYCHU stanowiącego Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 368/2014 z18.05.2016 r. z późn. zm.