URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

 

KARTA INFORMACYJNA

WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ )

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
    (Dz. U. Nr 217 z 2010r., poz. 1427 z późn.zm.)  

 

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267)

  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r., poz. 1628)

  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września
    2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. Nr 187 z 2007r., poz. 1330)

 

Wymagane dokumenty

     1. Wniosek (odręczny) z uzasadnieniem. 2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu)3. Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. 4. Dokumenty potwierdzające opuszczenie lokalu ( np. prawomocny wyrok sądu o eksmisji z lokalu lub protokół
z wykonania czynności eksmisyjnych przez komornika )

Wzory dokumentów do pobrania

Brak wzoru - strona składa odręczne podanie/wniosek

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Miejsce składania dokumentów

ul. Kopernika 2, pok.7

BOK ul. Sienkiewicza 6-8

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego

Opłaty

1. Opłata skarbowa przy złożeniu wniosku w wysokości 10 zł od każdej dorosłej osoby (konto Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu - Bank Handlowy S.A. W Warszawie 95 1030 1289 0000 0000 9000 0098.
Wpłat gotówkowych bez prowizji bankowej można dokonywać w punkcie kasowym przy ul. Henryka Sienkiewicza 6-8 w Wałbrzychu lub w Banku: CITI Handlowy przy ul. Słowackiego 6.

2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł (konto jw.)

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha

Informacje dodatkowe

Zgodnie z art. 35 ustawy o ewidencji ludności organ wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub innego podmiotu, decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania sięW myśl wymienionego wyżej przepisu prawnego wymeldowanie osoby z pobytu stałego może nastąpić wówczas jeżeli w toku postępowania administracyjnego okaże się, że spełnione zostały łącznie następujące przesłanki:
  • trwałe i dobrowolne opuszczenie miejsca pobytu stałego

  • niedopełnienie obowiązku wymeldowania się z miejsca zameldowania na pobyt stały.

We wniosku należy opisać stan faktyczny, wskazać adres zgłoszonej osoby ( jeżeli jest znany). Wnioskodawca obowiązany jest wskazać dowody, w tym świadków.Przed złożeniem wniosku prosimy o kontakt z pracownikiem tut. Biurze.
Uwaga! Organ dokonujący wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego wydaje osobie,na jej wniosek, zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stalego lub czasowego.