URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

 

KARTA INFORMACYJNA

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa o ewidencji ludności z dnia 24 września 2010 r., (Dz. U z 2010 r., Nr 217, poz. 1427 ze zm)

  2. Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 lipca 2011 r. w sprawie wykonywania obowiązku meldunkowego przez żołnierzy w czynnej służbie wojskowej (Dz. U z 2011 r., Nr 168, poz. 1010 ze zm.)

  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U z 2011, Nr 220 poz.1306 ze zm.)

  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Z 2013 r., poz. 267 ze zm.)

  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U z 2014 r., poz.1628 ze zm.)

  6. Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U z 2013, poz. 1650 ze zm.)

  7. Ustawa z dnia 28 lipca 2011 r. o zalegalizowaniu pobytu niektórych cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i ustawy
    o cudzoziemcach (Dz. U. Nr 191, poz. 1133 ze zm.).

  8. Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium RP, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europelskiej i członków ich rodzin (Dz. Uz 2014 r., poz. 1525 ).

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenie pobytu stałego na obowiązującym formularzu,

  • Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. 

  • Ważny paszport polski (dotyczy osób powracających
    z zagranicy). 

  • Dokument podróży cudzoziemca

  • Skrócony odpis aktu urodzenia dziecka (jeśli zameldowanie jego dotyczy). 

  • Oryginał dokumentu stwierdzający prawo własności lokalu, najmu, spółdzielcze prawo do lokalu, umowa cywilno-prawna,wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.

Wzory dokumentów do pobrania

Formularz "Zgłoszenie pobytu stałego" (zał. Nr 1 Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U z 2011, Nr 220 poz.1306 ze zm.)

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Miejsce składania dokumentów

ul. Kopernika 2, pok.19

Termin załatwienia sprawy

Na miejscu - przy kliencie

Opłaty

Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa -17 zł płatne na konto Urzędu Miejskiego: Bank Handlowy S.A. w Warszawie 95 1030 1289 0000 0000 9000 0098. Wpłat gotówkowych bez prowizji bankowej można dokonywać w punkcie kasowym przy ul. Sienkiewicza 6-8 lub w Banku: CITI Handlowy przy ul. Słowackiego 6

Tryb odwoławczy

Zameldowanie jest czynnością materialno-techniczną , realizacja usługi następuje na wniosek strony.

Informacje dodatkowe

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym sie zameldowała.
Obywatel polski przebywający na terytorium RP jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy, który polega na
  • zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego (do 30 dni od daty przybycia na miejsce) ;

  • wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego;

  • zgłoszeniu wyjazdu poza granicę RP oraz powrotu z wyjazdu.


Obowiązku meldunkowego moża dopełnić przez pełnomocnika , legitymującego sie pełnomocnictwem udzielonym zgodnie z art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.W przypadku zgłoszenia zameldowania dziecka pod innym adresem niż rodziców, wymagane jest orzeczenie sądu rozstrzygające o miejscu pobytu dziecka, bądź złożenie oświadczenia przed urzędnikiem o ustaleniu miejsca pobytu dziecka. W przypadku braku potwierdzenia pobytu, zameldowanie może być dokonane po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego. Cudzoziemiec przebywający na terytorium RP obowiązany jest wykonywać obowiązek meldunkowy, polegający na :
  • zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego (UE - do 30 dni od daty przybycia na miejsce, cudzoziemiec spoza krajów UE - najpóźniej 4 dnia) ;

  • wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego;

  • złoszeniu wyjazdu poza granicę RP oraz powrotu z wyjazdu.


Dokonując zameldowania na pobyt stały, organ gminy wydaje z urzędu, osobie bezpłatne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania.
Realizowane będą tylko te wnioski, które zostaną przesłane w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy e-puap lub podpisane certyfikowanym podpisem kwalifikowanym


Załączniki:

POBYT_STALY.pdf