URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

 

KARTA INFORMACYJNA

POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE
O UNIEWAŻNIENIE CZYNNOŚCI MATERIALNO-TECHNICZNEJ

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności
    i dowodach osobistych (j.t. z 2006 r. Dz. U. Nr 139, poz. 993 ze zm.). 

  2. Ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy
    o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2012 r., poz. 1407).

 

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267)

  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r., poz. 1282)

  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września
    2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. Nr 187, poz. 1330).

Wymagane dokumenty

1. Wniosek (odręczny) z uzasadnieniem.

2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu

3. Dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. 

Wzory dokumentów do pobrania

Brak wzoru - strona składa odręczne podanie/wniosek

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Miejsce składania dokumentów

BOK ul. Sienkiewicza 6-8 ,

lub ul. Kopernika 2, pok 7

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego

Opłaty

1. Opłata skarbowa przy złożeniu wniosku w wysokości 10 zł (konto Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu

2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł (konto jw.)

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha

Informacje dodatkowe

Organ gminy prowadzący ewidencję ludności jest obowiązany na podstawie zgłoszenia dokonać zameldowania lub wymeldowania przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu, jak również innych zdarzeń objętych obowiązkiem meldunkowym. Jeżeli zgłoszone dane budzą wątpliwości, zgodnie z art. 47 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, o dokonaniu zameldowania lub wymeldowania rozstrzyga właściwy organ gminy.We wniosku należy opisać stan faktyczny, wskazać adres osoby, jeżeli jest znany. Wnioskodawca obowiązany jest wskazać dowody, w tym świadków.Przed złożeniem wniosku prosimy o kontakt z pracownikiem tut. Biura