URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 74 66 55 100, FAX 74 66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

 

KARTA INFORMACYJNA

PRZENIESIENIE POZWOLENIA NA BUDOWĘ

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ) - Art. 40

  2. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 

    (Dz. U z 2012 r. poz. 1282 z późn. zm.),

  3.  

    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. Z 2013 r. poz. 267). 

Wymagane dokumenty

  1. wypełniony przez wnioskodawcę wniosek o przeniesienie pozwolenia na budowę,

  2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, sporządzone na ustawowym druku,

  3. oświadczenie wnioskodawcy o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w przedmiotowej decyzji,

  4. zgoda strony na rzecz której została wydana przedmiotowa decyzja na jej przeniesienie na rzecz wnioskodawcy,

  5. dziennik budowy inwestycji do wglądu ( o ile został zarejestrowany i minęły 3 lata od dnia wydania decyzji),

  6. oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony jego odpis (np. notarialny czy też uwiarygodniony przez organ prowadzący postępowanie) w przypadku ustanowienia pełnomocnika.

  7. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej

Wzory dokumentów do pobrania

Wnioski pobierać można w siedzibie Biura Administracji Architektoniczno - Budowlanej przy ul. Kopernika 2 pok.: 208, 209, 210, w Biurze Obsługi Klienta przy ulicy Sienkiewicza 6-8 oraz na stronie internetowej BIP Urzędu

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Administracji Architektoniczno - Budowlanej

Miejsce składania dokumentów

Biuro Obsługi Klienta ul. Sienkiewicza 6-858-300 Wałbrzych

Termin załatwienia sprawy

Termin załatwienia sprawy i wydania pozwolenia wynosi nie więcej niż jeden miesiąc a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie dłużej niż dwa miesiące od chwili wszczęcia postępowania. W przypadku zmiany terminu wnioskodawca zostanie powiadomiony na piśmie drogą pocztową.

Odbioru decyzji należy dokonać osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z inspektorem załatwiającym sprawę w

Biurze Administracji Architektoniczno - Budowlanej

w Wałbrzychu

 

Osoby zainteresowane proszone są o zamieszczenie na wniosku numeru telefonu w celu powiadomienia, że decyzja jest przygotowana do odbioru.

Opłaty

opłatę za wydanie decyzji w wysokości 90 zł należy wnieść na rachunek: Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Handlowy S.A. w Warszawie 95 1030 1289 0000 0000 9000 0098 z dopiskiem opłata skarbowaZa ustanowienie pełnomocnika opłatę w wysokości 17 zł należy wnieść na konto j.wWykaz stawek opłaty skarbowej oraz zwolnienia zawiera załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej  (Dz. U z 2012 r. poz. 1282 z późn. zm.)  Nie podlega opłacie skarbowej:
  • dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego

Zwolnione z opłaty skarbowej są:
  • przeniesienia decyzji dla np. jednostek budżetowych, jednostek samorządu terytorialnego,

Tryb odwoławczy

Ustawa z 1960r Kodeks Postępowania Administracyjnego 

(Dz. U. Z 2013 r. poz. 267)-

odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Wałbrzycha w Wałbrzychu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

miejsce złożenia odwołania: Biuro Obsługi Klienta ul. Sienkiewicza 6-8 w Wałbrzychu, lub za pośrednictwem poczty

Informacje dodatkowe


Szczegółowe informacje na temat realizacji procesu uzyskać można pod nr telefonu 74 66 55 351, 74 66 55 248, 74 66 55 335 lub w siedzibie Biura ul. Kopernika 2 , 58-300 Wałbrzych pok??€¦208 ,209, 210,.Godziny przyjmowania: poniedziałek , środa, czwartek 7.30-15.30Wtorek - 7.30-16.30Piątek - 7.30-14.30

 

 

 

 

 



Załączniki:

02-Wniosek o przeniesienie decyzji.doc
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania