URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 74 66 55 100, FAX 74 66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

KARTA INFORMACYJNA

PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ NA ZMIANĘ SPOSOBU UŻYTKOWANIA

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ) Art. 71

  2. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 

    (Dz. U z 2012 r. poz. 1282 z późn. zm.),

    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. Z 2013 r. poz. 267).

Wymagane dokumenty

  1. wypełniony druk zgłoszenia strony o zamierzonej zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części z podaniem w szczególności dotychczasowego i zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,

  2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

  3. opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania,

  4. zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi,

  5. zaświadczenie prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

  6. w przypadku gdy zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, powoduje zmianę warunków: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotnych, higieniczno-sanitarnych, ochrony środowiska bądź wielkości lub układu obciążeń, do zgłoszenia należy dołączyć ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności,

  7. zaświadczenie o przynależności osoby wykonującej ekspertyzę do        właściwej izby samorządu zawodowego,

  8. w zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami,

  9. oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony jego odpis (np. notarialny czy też uwiarygodniony przez organ prowadzący postępowanie) w przypadku ustanowienia pełnomocnika.

  10. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej w przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia

Wzory dokumentów do pobrania

Wnioski pobierać można w siedzibie Biura Administracji Architektoniczno - Budowlanej przy ul. Kopernika 2 pok. 208, 209, 210, w Biurze Obsługi Klienta przy ulicy Sienkiewicza 6-8 oraz na stronie internetowej BIP Urzędu

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Administracji Architektoniczno - Budowlanej

Miejsce składania dokumentów

Biuro Obsługi Klienta ul. Sienkiewicza 6-858-300 Wałbrzych

Termin załatwienia sprawy

Termin rozpatrzenia zgłoszenia wynosi 30 dni (od dnia złożenia zgłoszenia w organie) co oznacza, że do użytkowania zgodnie z nowym jego sposobem można przystąpić:

  • po upływie 30 dni od dnia złożenia zgłoszenia ( jest to tzw. milcząca zgoda organu) o ile tutejszy Organ nie wniesie sprzeciwu w formie decyzji administracyjnej,

  • po upływie 30 dni od dnia uzupełnienia brakujących dokumentów o ile tutejszy Organ nie wniesie sprzeciwu w formie decyzji administracyjnej,

  • nie później niż po upływie 2 lat od daty złożenia zgłoszenia w organie.

Wcześniejsza zmiana sposobu użytkowania jest możliwa po uzyskaniu zaświadczenia o zgodności dokonanego zgłoszenia z przepisami prawa (prosimy wówczas o zaznaczenie na drugiej stronie druku zgłoszenia żądania wydania takiego zaświadczenia).

 

Osoby zainteresowane proszone są o zamieszczenie na wniosku numeru telefonu w celu powiadomienia, że zaświadczenie jest przygotowane do odbioru.

Opłaty

  1. zgłoszenie zamiaru wykonania określonych robót budowlanych nie podlega opłacie skarbowej,

  2. opłatę za wydanie zaświadczenia (na żądanie wnioskodawcy), o zgodności dokonanego zgłoszenia z przepisami prawa, w wysokości 17 zł należy wnieść na rachunek : Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Handlowy S.A. w Warszawie

95 1030 1289 0000 0000 9000 0098        z dopiskiem opłata skarbowa

  1. za ustanowienie pełnomocnika opłatę w wysokości 17 zł należy wnieść na podane wyżej konto Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu

  2. wykaz stawek opłaty skarbowej oraz zwolnienia zawiera załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej  (Dz. U z 2012 r. poz. 1282 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy

Ustawa z 1960r Kodeks Postępowania Administracyjnego  (Dz. U. Z 2013 r. poz. 267)-

odwołanie od wydanego sprzeciwu - decyzji administracyjnej na dokonanie zamierzonej zmiany sposobu użytkowania do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Wałbrzycha w Wałbrzychu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

miejsce złożenia odwołania: Biuro Obsługi Klienta ul. Sienkiewicza 6-8 w Wałbrzychu , lub za pośrednictwem poczty

Informacje dodatkowe


Szczegółowe informacje na temat realizacji procesu uzyskać można pod nr telefonu 74 66 55 351, 74 66 55 248, 74 66 55 335, lub w siedzibie Biura ul. Kopernika 2 , 58-300 Wałbrzych pok??€¦208 ,209, 210,.Godziny przyjmowania: poniedziałek , środa, czwartek 7.30-15.30Wtorek - 7.30-16.30Piątek - 7.30-14.30

 

 

 



Załączniki:

06-Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania.doc
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania