URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl

 

 

KARTA INFORMACYJNA

WYDAWANIE ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE PRZEZ PRZEDSIĘBIORCE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE OPRÓŹNIANIA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I TRANSPORTU NIECZYSTOŚCI

Podstawa prawna

 

  1. art. 7 ust. 1 pkt 2 i ust. 6 oraz art. 9 ust. 1, 1aa, 1b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (Dz. U z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.)

  2. Uchwała nr XL/347/2012 Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżnienia zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłatach skarbowych ( Dz. U z 2015r. poz. 783 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty

wniosek

Wzory dokumentów do pobrania

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuro Obsługi Klienta ul. Sienkiewicza 6-8, Wałbrzych

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Infrastruktury i Nieruchomości, Referat Infrastruktury Komunalnej 58-300 Wałbrzych, ul. Kopernika 2 74/6655218

Miejsce składania dokumentów

Biuro Obsługi Klienta

ul. Sienkiewicza 6-8, Wałbrzych

tel. 74/6488503

Termin załatwienia sprawy

30 dni

Opłaty

Opłata za decyzję – 107 zł, wnoszona na rachunek: Urząd Miejski w Wałbrzychu Bank Handlowy w Warszawie SA 95 1030 1289 0000 0000 90000098 z dopiskiem „opłata skarbowa”

Tryb odwoławczy

Ustawa z 1960r Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz. U z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.) - odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Wałbrzycha w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Miejsce złożenia odwołania: Biuro Obsługi Klienta, ul. Sienkiewicza 6-8, Wałbrzych

Informacje dodatkowe

Wniosek o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien zawierać:

Na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013r. poz. 1399 z późn. zm.)

1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);

2) określenie przedmiotu i obszaru działalności;

3) określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;

4) informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;

5) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;

6) określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.

Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.

Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1a, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Przedsiębiorca ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną.

 

Na podstawie Uchwała nr XL/347/2012 Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 29 listopada 2012r w sprawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżnienia zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych w zakresie wyposażenia technicznego powinien spełnić następujące wymagania:

1) dysponować pojazdami asenizacyjnymi w liczbie i stanie technicznym zapewniającym ciągłość i nieprzerwalność świadczenia usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, które:

a) spełniają wymagania zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r., nr 193, poz. 1617),

b) są oznakowane w sposób trwały i widoczny, umożliwiający identyfikację podmiotu świadczącego usługi (nazwa, dane adresowe),

c) są zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się nieczystości ciekłych podczas transportu;

2) dysponować bazą transportową, spełniającą wszelkie wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe, ochrony środowiska oraz określone w odrębnych przepisach prawa, wyposażoną w:

a) miejsca postojowe umożliwiające codzienne parkowanie lub garażowanie pojazdów i innego sprzętu specjalistycznego niezbędnego do wykonywania usług,

b) miejsca do mycia, odkażania i dezynfekcji oraz bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, o ile czynności te nie będą wykonywane przez podmioty zewnętrzne poza bazą transportową,

c) szczelną nawierzchnię z odprowadzeniem wód deszczowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

d) zaplecze techniczno-biurowe.

2. W zakresie zabiegów sanitarnych i porządkowych, przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1 powinien:

1) zapewnić warunki umożliwiające natychmiastowe usuwanie zanieczyszczeń powodowanych przez pojazdy asenizacyjne na trasie pojazdu oraz powstających w miejscu odbioru nieczystości,

2) zapewnić warunki umożliwiające mycie oraz odkażanie i dezynfekcję pojazdów służących do odbioru nieczystości ciekłych po zakończeniu pracy.

3. W zakresie miejsc przekazywania nieczystości ciekłych, przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1 powinien przekazywać odebrane nieczystości ciekłe do stacji zlewnej.

 



Załączniki:

wniosek - opróżnianie zbiorników bezodpływowych.odt