Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych

tel. 74 665 51 00 fax 74 665 51 18
Spis telefonów

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

NADAWANIE NUMERU POWSZECHNEGO ELEKTRONICZNEGO SYSTEMU EWIDENCJI LUDNOŚCI ( PESEL )

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść





URZĄD MIEJSKI W WAŁBRZYCHU

PL. MAGISTRACKI 1, 58-300 WAŁBRZYCH

TEL. 074/66 55 100, FAX 074/66 55 118

www.um.walbrzych.pl

www.bip.um.walbrzych.pl



KARTA INFORMACYJNA

NADAWANIE NUMERU POWSZECHNEGO ELEKTRONICZNEGO SYSTEMU EWIDENCJI LUDNOŚCI ( PESEL )


Podstawa prawna

  1. Ustawa o ewidencji ludności z dnia 24 września 2010 r.(Dz. U z 2010 r., Nr 217, poz. 1427 ze zm.)

  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r., w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U z 2012 r., poz. 74 )

  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U z 2014 r., poz. 1961)

  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267)

  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Z 2014 r., poz.1628 ze zm.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek

  2. dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo

  3. dokumenty potwierdzające dane znajdujące się we wniosku

Wzory dokumentów do pobrania

Wniosek o nadanie numeru PESEL (załącznik nr 1 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U z 2014 r., poz. 1961).

Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy

Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Miejsce składania dokumentów

ul. Kopernika 2, pok.6

Termin załatwienia sprawy

ok. 14 dni

Opłaty

Zwolnione z opłaty

Tryb odwoławczy

Realizacja usługi zgodna jest w całości z żądaniem strony

Informacje dodatkowe

Numer PESEL nadawany jest z urzędu,jest czynnościa materialno-techniczną.

O nadanie numeru PESEL z urzędu występuje odpowiednio

  1. kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia - w stosunku do dzieci osób zamieszkujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i cudzoziemców wymienionych w art. 7 ust. 1 pkt. 3 - urodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

  2. organ gminy właściwy do zameldowania na pobyt stały albo czasowy, za wyjątkiem dzieci o których mowa powyżej

  3. organ wydający polski dokument tożsamości.


Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL jest organ gminy właściwy do zameldowania na pobyt stały albo czasowy, w przypadku braku miejsca zameldowania, organ gminy właściwy dla siedziby pracodawcy.

We wniosku należy wskazać podstawę prawną oraz udokumentować zawarte w nim dane. W przypadku nie spełnienia wymogów formalnych, wnioskodawca będzie wezwany w terminie 7 dni do usunięcia braków z pouczeniem że ich nieusunięcie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.



Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij