Ogłoszenie o zamówieniu: Pełnienie zastępstwa inwestycyjnego dla zadań pn.: 1."Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu"; 2."Przebudowa z rozbudową instalacji hydrantowej przeciwpożarowej w Zamku Książ"; 3."Przebudowa i modernizacja III piętra na cele wystawiennicze i konferencyjne-Centrum Kongresowo-Kulturalne Zamek Książ".
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013,
Fundusze Europejskie - dla rozwoju Dolnego Śląska
Wałbrzych: Pełnienie zastępstwa inwestycyjnego dla zadań pn.:
1.Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu;
2.Przebudowa z rozbudową instalacji hydrantowej przeciwpożarowej w Zamku Książ;
3.Przebudowa i modernizacja III piętra na cele wystawiennicze i konferencyjne-Centrum Kongresowo-Kulturalne Zamek Książ.
Numer ogłoszenia: 64655 - 2010; data zamieszczenia: 24.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych , Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6655153, 6655154, faks 074 6655155.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.walbrzych.pl
-
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie zastępstwa inwestycyjnego dla zadań pn.: 1.Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu; 2.Przebudowa z rozbudową instalacji hydrantowej przeciwpożarowej w Zamku Książ; 3.Przebudowa i modernizacja III piętra na cele wystawiennicze i konferencyjne-Centrum Kongresowo-Kulturalne Zamek Książ..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie czynności zastępstwa inwestycyjnego dla n/w zadań pn.:
1.Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu;
2.Przebudowa z rozbudową instalacji hydrantowej przeciwpożarowej w Zamku Książ;
3.Przebudowa i modernizacja III piętra na cele wystawiennicze i konferencyjne-Centrum Kongresowo-Kulturalne Zamek Książ.
Zadania 2 i 3 realizowane będą w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Restauracja i renowacja zabytkowego Zamku Książ w Wałbrzychu na cele kulturalne, turystyczne i biznesowe, Adres ul. Piastów Śląskich 1, 58-306 Wałbrzych.
Ad 1 - Przedmiot zamówienia obejmuje zastępstwo inwestycyjne nad zaprojektowaniem i wykonaniem robót budowlanych w następującym zakresie: - wyposażenia całego budynku, włącznie z wieżą i strychami w instalację sygnalizacji pożaru połączoną z obiektem Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychu, - wyposażenia kondygnacji użytkowych w dźwiękowy system ostrzegawczy DSO, - wyposażenia wszystkich dróg ewakuacyjnych obiektu w części użytkowej w oświetlenie ewakuacyjne, uruchamiane za pomocą czujników, - montażu systemu kamer na wszystkich ciągach komunikacyjnych, - wykonania samoczynnej instalacji oddymiającej klatkę schodową reprezentacyjną (k1) z wentylatorem oddymiającym, (uruchamianie za pomocą systemu - czujników wykrywania dymu), wykonania samoczynnych urządzeń oddymiających klatkę schodową gospodarczą (k2) w postaci przystosowania istniejących okien od poziomu II piętra - wzwyż, sterowane przez automatyczny system czujników zamknięcia przejść na inne kondygnacje, oddzielenia przejść drzwi i świetliki ppoż. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wg Programu funkcjonalno - użytkowego,opracowanego przez Zespół Usług Technicznych PROBUD Mieczysław Ruszała, ul. Warszawska 53, 58-307 Wałbrzych.
Ad 2 - Przedmiot zamówienia obejmuje zastępstwo inwestycyjne nad wykonaniem instalacji przeciwpożarowej hydrantowej ze zbiornikami ppoż i agregatem prądotwórczym w obrębie całego obiektu (bez II kondygnacji piwnic). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wg Dokumentacji projektowej, opracowanej przez MOST NYSKI sp. z o.o., ul. Kościuszki 51, 59-900 Zgorzelec
Ad 3 - Przedmiot zamówienia obejmuje zastępstwo inwestycyjne nad wykonaniem robót budowlanych i prac konserwatorskich w następującym zakresie: - prace wstępne i przygotowawcze (zabezpieczenie obiektu, demontaż wskazanych do odnowienia elementów drewnianych), demontaże (posadzek parkietowych z lat 80-tych, wybrane skrzydła i ościeżnice drzwiowe i okienne nie przeznaczone do renowacji, współczesne płytki ceramiczne) i wyburzenia (ścianek działowych w pomieszczeniach sanitarnych, współczesnych przegród i podwieszanego sufitu na korytarzach), prace budowlane - modernizacja i wymiana posadzek, modernizacja i wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, renowacja i konserwacja struktury ścian, montaż urządzeń sanitarnych, budowa podjazdu dla niepełnosprawnych, rekonstrukcja i konserwacja wnętrz, modernizację łazienek i toalet - instalacje sanitarne, modernizację instalacji c.o., instalację sieci telefonicznej, elektrycznej, systemu alarmowego, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wg projektu Przebudowa i modernizacja III piętra na cele wystawiennicze i konferencyjne - Centrum Kongresowo - Kulturalne Zamek Książ, opracowanego przez INWESTBUD sp. z o.o., ul Jaworowa 15a, 58-306 Wałbrzych.
Do obowiązków Inwestora zastępczego będzie należało zarządzanie w zastępstwie Zamawiającego Zadaniem, a w szczególności:
1)Administrowanie umowami zawartymi przez Zamawiającego z Wykonawcami robót i prac konserwatorskich, w tym pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach, 2)Współpraca z Zamawiającym przy realizacji umów zawartych przez Zamawiającego z Instytucjami współfinansującymi Zadanie,
2) Wypełnienie wszystkich wymagań formalno-prawnych obowiązujących Zamawiającego przy realizacji Zadania, wynikających z przepisów prawa polskiego, a w szczególności Prawa Budowlanego wraz z aktami wykonawczymi,
3) Przekazanie Zadania do użytkowania,
4) Rozliczenie rzeczowo-finansowe Zadania, w tym prowadzenie ewidencji nakładów w układzie rodzajowym i według źródeł finansowania, sporządzanie dowodów OT, oraz sprawozdań dla GUS (Główny Urząd Statystyczny),
5) Obsługa okresu gwarancji jakości udzielonego przez Wykonawcę Robót i prac konserwatorskich oraz rękojmi za wady,
6) Wykonywanie wszystkich innych czynności dotyczących Zadania, na etapie: rozpoczęcia, realizacji, zakończenia, przekazania do użytkowania, w okresie gwarancji jakości nie opisanych wyżej a koniecznych do wykonania w zastępstwie Zamawiającego
Wszystkie obowiązki Wykonawcy zawarte są w załączonym projekcie umowy.
Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z zakresem robót budowlanych i dokumentacją projektową wymienioną na w/w zadania, dokonać wizji lokalnej przed złożeniem oferty. Niezapoznanie się Wykonawcy ze stanem faktycznym nie będzie podstawą do wnoszenia roszczeń.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9, 71.63.13.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości: 5.000,00 PLN przed upływem terminu składania ofert.
III.2) ZALICZKI
-
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Oświadczenie o posiadaniu uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich.
-
Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonanie usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w obiektach wpisanych do rejestru zabytków o kubaturze min. 20 000m3 i pow. użytkowej min. 2 000m2 każdy, polegających na:
-
pełnieniu co najmniej jednej usługi - zastępstwa inwestycyjnego nad zaprojektowaniem i wykonaniem instalacji sygnalizacji pożaru połączonej z obiektem Państwowej Straży Pożarnej;
-
pełnieniu co najmniej jednej usługi - zastępstwa inwestycyjnego nad robotami budowlanymi i pracami konserwatorskimi, które odpowiadają rodzajowi niniejszego zamówienia o wartości co najmniej 10 mln. zł brutto.
-
Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
nie dotyczy
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
-
a1) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Przedstawiciela Inwestora Zastępczego pełniącego jednocześnie funkcję Inspektora Nadzoru w branży architektonicznej i nad pracami konserwatorskimi oraz funkcję koordynatora czynności inspektora nadzoru - Koordynatora zadania, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne; posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży architektonicznej bez ograniczeń, posiada aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; posiada zaświadczenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków potwierdzające posiadanie kwalifikacji w zakresie prowadzenia i nadzorowania robót budowlano-konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych; posiada doświadczenie min. 5-letnie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót przy zabytkach nieruchomych oraz przynajmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji Kierownika Projektu, tj. zarządzającego kontraktem, nadzorującego, kontrolującego i rozliczającego roboty budowlane i prace konserwatorskie realizowane z udziałem funduszy unijnych o wartości brutto nie mniejszej niż 5 mln zł.
-
a2) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję osoby nadzorującej prace związane z opracowaniem dokumentacji projektowej na zadanie: Montaż elektronicznego systemu przeciwpożarowego w celu zapewnienia bezpieczeństwa turystów w ponadregionalnym obiekcie dziedzictwa kulturowego Zamek Książ w Wałbrzychu oraz jej weryfikacją, która (łącznie): posiada uprawnienia projektowe bez ograniczeń w branży elektrycznej; posiada doświadczenie w okresie ostatnich 5 lat w projektowaniu elektronicznych systemów zabezpieczeń przeciwpożarowych zadań o wartości kosztorysowej min. 2 mln zł;
-
a3) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Inspektora Nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne - budownictwo lądowe; posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, posiada aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; posiada minimum 5 lat doświadczenia na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy, w tym min. 2-letnie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych przy zabytkach nieruchomych.
-
a4) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Inspektora Nadzoru instalacji sanitarnych, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne-instalacje sanitarne lub ochrona środowiska; posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży instalacje sanitarne bez ograniczeń; posiada aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; posiada minimum 5 lat doświadczenia na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy, w tym 2-letnie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót przy zabytkach nieruchomych;
-
a5) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Inspektora Nadzoru branży elektrycznej, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne - elektryczność; posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży elektrycznej bez ograniczeń; posiada aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; posiada minimum 5 lat doświadczenia na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy, w tym 2-letnie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót przy zabytkach nieruchomych.
-
Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
-
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia branż w każdej specjalności.
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
a) Oświadczenie o sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie niniejszego zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich;
-
b) Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 200.000PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
-
Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
-
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
-
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących postanowień umownych:
a)Termin realizacji umowy - wskutek wystąpienia okoliczności, niezależnych od stron umowy związanych z koniecznością zmiany okresu realizacji zamówienia, co do których Wykonawca pełni czynności zastępstwa inwestycyjnego;
b)osób będących przedstawicielami Zamawiającego z przyczyn niezależnych od niego;
c)innych - mogących mieć wpływ na niezakończenie przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od stron;
d)osób tj. osób wymienionych w rozdziale III.1.3) a) a1-a5 SIWZ, spełniających warunki udziału w niniejszym postępowaniu przetargowym, pod warunkiem wyrażenia pisemnej zgody przez Zamawiającego.
e)jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia, lub wystąpią zdarzenia związane z siłą wyższą.
f)dopuszcza się zmiany postanowień umowy mogących mieć wpływ na niezakończenie lub utratę finansowania zamówienia;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.um.walbrzych.pl/zzp/zastepstwoinwestycyjnezamekksiaz2010.zip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 27.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.04.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013, Fundusze Europejskie - dla rozwoju Dolnego Śląska..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie