W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Wałbrzychu
Plac Magistracki 1
58-300 Wałbrzych
tel. 74 665 51 00

Spis telefonów : do pobrania

email: um@um.walbrzych.pl

NIP: 8861005204 REGON: 000579595
TERYT Gminy: 0265011

E-PUAP link do Platformy : e-puap
Adres skrytki e-puap : /umwalbrzych/skrytka

Strona archiwalna BIP

Ogłoszenie o zamówieniu: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją przedsięwzięcia inwestycyjnego obejmującego trzy zadania inwestycyjne pn.: 1.Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Teatralnego w Wałbrzychu. STYK-Wałbrzyska Strefa Kultury. Ludzie-sztuka-zabawa-nauka; 2.Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Kościelnego w Wałbrzychu; 3.Modernizacja zdewastowanej drobnej infrastruktury przestrzeni publicznych Śródmieścia Wałbrzycha w zakres

http://dolnyslask.pl/upload/RPO/11_informacja_i_promocja/znaki_graficzne/100121_zestawienie_znakow_black.jpg

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013,

Fundusze Europejskie - dla rozwoju Dolnego Śląska



Wałbrzych: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją przedsięwzięcia inwestycyjnego obejmującego trzy zadania inwestycyjne pn.: 1.Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Teatralnego w Wałbrzychu. STYK-Wałbrzyska Strefa Kultury. Ludzie-sztuka-zabawa-nauka; 2.Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Kościelnego w Wałbrzychu; 3.Modernizacja zdewastowanej drobnej infrastruktury przestrzeni publicznych Śródmieścia Wałbrzycha w zakresie przebudowy placu położonego w rejonie ul. Mickiewicza/pl. Tuwima
Numer ogłoszenia: 61849 - 2010; data zamieszczenia: 22.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych , Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6655153, 6655154, faks 074 6655155.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.walbrzych.pl

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją przedsięwzięcia inwestycyjnego obejmującego trzy zadania inwestycyjne pn.: 1.Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Teatralnego w Wałbrzychu. STYK-Wałbrzyska Strefa Kultury. Ludzie-sztuka-zabawa-nauka; 2.Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Kościelnego w Wałbrzychu; 3.Modernizacja zdewastowanej drobnej infrastruktury przestrzeni publicznych Śródmieścia Wałbrzycha w zakresie przebudowy placu położonego w rejonie ul. Mickiewicza/pl. Tuwima.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzor inwestorskiego nad realizacją przedsięwzięcia inwestycyjnego obejmującego trzy zadania inwestycyjne pn.: 1.Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Teatralnego w Wałbrzychu. STYK - Wałbrzyska Strefa Kultury. Ludzie - sztuka - zabawa - nauka, 2.Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Kościelnego w Wałbrzychu, 3.Modernizacja zdewastowanej drobnej infrastruktury przestrzeni publicznych Śródmieścia Wałbrzycha w zakresie przebudowy placu położonego w rejonie ul. Mickiewicza - pl. Tuwima. Kontrakty z wykonawcami robót budowlanych prowadzone będą według warunków kontraktowych FIDIC - Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego, 4. wydanie angielsko-polski niezmienione 2008 (tłumaczenie 1. wydania 1999) Zakres robót budowlanych do wykonania obejmuje: ad II.1.1 SIWZ - dla zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Teatralnego w Wałbrzychu. STYK - Wałbrzyska Strefa Kultury. Ludzie - sztuka - zabawa - nauka: a)przebudowa kanalizacji deszczowej w celu przystosowania do nowych ciągów komunikacyjnych wraz z zabudową osadnika do podczyszczania wód deszczowych i separatora substancji ropopochodnych, b)przełożenie odcinka istniejącej sieci wodociągowej w związku z kolizją z projektowanym osadnikiem i separatorem na kanalizacji deszczowej, c)przebudowa układu drogowego placu Teatralnego i ulic w obrębie placu Teatralnego: jezdnie, chodniki zatoki postojowe, zjazdy, główny plac d)wykonanie amfiteatru: kolumnada zwieńczona belką, scena i widownia, murek oporowy ograniczający scenę i widownię, e)wykonanie oświetlenia i zasilania energetycznego: demontaż istniejącego oświetlenia placu Teatralnego, zasilanie oświetlenia amfiteatru oraz oświetlenia placu Teatralnego, oświetlenie placu Teatralnego i ulic wokół placu Teatralnego, oświetlenie amfiteatru, instalacja gniazd wtykowych dla zasilania urządzeń scenicznych oraz urządzeń pomocniczych, zabezpieczenie instalacji teletechnicznych w związku z przebudową Placu Teatralnego, zabezpieczenie oraz przebudowa kabli energetycznych kolidujących z projektowaną przebudową Placu Teatralnego, f)wykonanie zieleni: cięcia redukcyjno-pielęgnacyjne dwóch pozostawionych drzew, wycięcie pozostałych drzew i krzewów, nowe nasadzenia (drzewa, krzewy, trawniki) g)zakup i montaż elementów małej architektury (ławek, koszy na śmieci, stojaków na rowery, tablic informacyjnych), h)wykonanie oznakowania związanego z organizacją ruchu docelowego, Szczegółowy opis robót budowlanych według dokumentacji projektowej opracowanej przez Przedsiębiorstwo Projektowo-Doradcze, ul. Kunickiego 15, 54-616 Wrocław: - Projekt budowlany Przebudowa Placu Teatralnego w Wałbrzychu realizowana w ramach rewitalizacji śródmieścia Wałbrzycha, ad II.1.2 SIWZ. - dla zadania inwestycyjnego pn. Modernizacja przestrzeni publicznej Placu Kościelnego w Wałbrzychu: a)przebudowa kanalizacji deszczowej w celu odwodnienia nowo zagospodarowywanego placu Kościelnego i ul. 1 Maja, b)wykonanie nowego zagospodarowania terenu placu Kościelnego wraz z odcinkiem ul. 1 Maja od skrzyżowania z ul. Limanowskiego do Rynku: odcinek ul. 1 Maja jako dojazd dla zaopatrzenia i mieszkańców, łącznik ulic Limanowskiego i Straży Pożarnej z możliwością awaryjnego przejazdu dla służb ratunkowych, plac wokół pomnika, ciągi piesze łączące poszczególne elementy, c)wykonanie nowego zagospodarowania terenu parku przy muzeum, d)wykonanie schodów terenowych przy budynku parafialnym i na wejściu do parku na terenie muzeum, e)przebudowa ogrodzenia parku przy muzeum wraz z wykonaniem nowej bramy wejściowej do parku, f)wykonanie zasilania energetycznego i oświetlenia placu Kościelnego, wraz z podświetleniem pomnika, oraz terenu parku przy muzeum: g)zakup i montaż elementów małej architektury (ławek, koszy na śmieci), h)wykonanie zieleni - nowe nasadzenia (drzewa, krzewy ozdobne, trawniki) Szczegółowy opis robót budowlanych według dokumentacji projektowej opracowanej przez Pracownię Projektową Promocja Tomasz Gmerek, ul. Basztowa 56/10, 58-316 Wałbrzych: - Projekt budowlany Modernizacja przestrzeni publicznej placu Kościelnego w Wałbrzychu, autorzy: mgr inż. Tomasz Gmerek, mgr inż. Mirosław Szewc, mgr inż. Zbigniew Barszczyk, listopad 2009, - Projekt zagospodarowania terenu Modernizacja przestrzeni publicznej placu Kościelnego w Wałbrzychu, autor: mgr inż. Tomasz Gmerek, listopad 2009, ad II.1.3 SIWZ. - dla zadania inwestycyjnego pn.Modernizacja zdewastowanej drobnej infrastruktury przestrzeni publicznych Śródmieścia Wałbrzycha w zakresie przebudowy placu położonego w rejonie ul. Mickiewicza / pl. Tuwima: a)przebudowa kanalizacji deszczowej w celu dostosowania do nowego zagospodarowania terenu, b)wykonanie drenażu liniowego, c)wykonanie nowego zagospodarowania terenu; ciągi komunikacyjne piesze, place utwardzone, teren zielony d)wykonanie oświetlenia i zasilania energetycznego oświetlenia i tablicy informacyjnej, e)wykonanie zieleni (trawniki), f)zakup i montaż elementów małej architektury (3 ławki 1 kosz na śmieci, 1 stojak na rowery, 1 tablica informacyjna podświetlana, 1 ulicowskaz) Szczegółowy opis robót budowlanych według dokumentacji projektowej opracowanej przez Pracownię Projektową VTG Vectra Technika Grzewcza, ul. Ogińskiego 1A, 58-506 Jelenia Góra: - Projekt budowlany Modernizacja zdewastowanej drobnej infrastruktury przestrzeni publicznych Śródmieścia Wałbrzycha w zakresie przebudowy placu położonego w rejonie ul. Mickiewicza / pl. Tuwima w Wałbrzychu (dz. nr 294/1, 312, 313, 314/4, 315/4 obręb nr 27 Śródmieście, AM6) , autorzy: arch. Piotr Pawłowicz, inż. Tadeusz Mołodowski, czerwiec 2009, Zakres obowiązków i czynności Wykonawcy pełniącego funkcję Inżyniera Kontraktu i sprawującego nadzór inwestorski: 1)Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego według standardów FIDIC. 2)Weryfikacja opracowywanych na odrębne zlecenia Zamawiającego dokumentacji projektowych dla poszczególnych zadań inwestycyjnych. 3)Przygotowanie i doradztwo w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawców robót budowlanych, ewentualnych prac projektowych, ewentualnych robót dodatkowych i/lub uzupełniających oraz wszelkich prac towarzyszących realizacji inwestycji, do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami włącznie. 4)Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi, prowadzony przez ustanowionych inspektorów nadzoru inwestorskiego we wszystkich wymaganych prawem dla przedmiotowych zadań inwestycyjnych branżach oraz przez inne osoby niezbędne dla specyfiki realizowanych inwestycji, a w szczególności. a)uzgodnienie z wykonawcami robót budowlanych harmonogramów rzeczowo-finansowych realizacji robót i planów płatności, w przypadku wystąpienia takiej konieczności, wraz z oceną poprawności ich sporządzenia i możliwości realizacji; harmonogram ma być sporządzany w formie Wykresu Gantta, z zaznaczeniem następników i poprzedników, harmonogram ma być dostarczany Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej do edycji, b)weryfikacja i przejęcie od wykonawców robót budowlanych opisu procedur prowadzenia robót, stosowanych metod weryfikacji poprawności ich wykonania oraz raportowania postępów i zagrożeń w ich realizacji, c)weryfikacja polis ubezpieczeniowych ubezpieczenia budów przedkładanych przez wykonawców robót i porównanie ich z warunkami ustalonymi w umowach zawartych przez Zamawiającego z wykonawcami robót, d)bieżąca analiza zaistniałej w trakcie realizacji robót budowlanych sytuacji, analiza ryzyk kontraktu w zakresach terminowym, technicznym i finansowym oraz eliminacja tych zagrożeń, e)przygotowanie dokumentów do dokonania przez Zamawiającego zgłoszeń o rozpoczęciu robót budowlanych do odpowiedniego organu nadzoru budowlanego, projektantów sprawujących nadzór nad zgodnością realizacji budów z projektami, wojewódzkiego konserwatora zabytków, właściwego inspektora pracy i innych organów i instytucji, których obowiązek powiadomienia o rozpoczęciu robót budowlanych wynika z odrębnych przepisów i/lub uzgodnień dokumentacji projektowych, f)protokolarne przekazanie wykonawcom robót terenów budów wraz z przejęciem, sprawdzeniem i przekazaniem wykonawcom robót punktów głównych geodezyjnych oraz współudział w przejmowaniu przez wykonawców od poszczególnych właścicieli terenów na okres czasowy oraz przy zwracaniu tych terenów właścicielom po zakończeniu robót, g)sprawdzenie przed rozpoczęciem robót, czy spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenach budów) i czy prace budowlane zorganizowano z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, h)wyegzekwowanie od wykonawców robót zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowach, i)zapewnienie aby były przestrzegane przez wykonawców robót przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie trwania budowy i po wykonaniu obiektów stałych, j)wyegzekwowanie od wykonawców robót przestrzegania warunków narzuconych przez gestorów sieci w uzgodnieniach do projektów budowlanych k)bieżący nadzór nad prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym w zakresie wymaganym od nadzoru inwestorskiego w ustawie Prawo budowlane, w sposób niezbędny do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, obejmujący co najmniej: kontrolowanie jakości wykonanych robót oraz zastosowanych materiałów i urządzeń, ich zgodności z warunkami pozwoleń na budowę (lub dokumentu równoważnego), przepisami budowlanymi, obowiązującymi normami i zasadami bezpieczeństwa procesu budowy oraz zasadami wiedzy technicznej jak również ich zgodności z dokumentacjami projektowymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, ofertami przetargowymi wykonawców robót oraz umowami o roboty budowlane, sprawdzanie, przed wbudowaniem, stosowanych przez wykonawców materiałów i urządzeń w zakresie ich dopuszczenia do obrotu i stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych zgodnie z przepisami m. in. ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92, poz. 881 z późniejszymi zmianami) - w odniesieniu do wyrobów budowlanych oraz ustawy z dnia 30sierpnia 2002 roku o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 roku 204, poz. 2087 z późniejszymi zmianami) - w odniesieniu do innych wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, a także (zgodnie z zaistniałymi potrzebami) dokonywanie testów jakości tych materiałów i urządzeń przez specjalistyczne instytuty, zatwierdzanie atestów i receptur przedstawionych przez wykonawców robót, kontrolowanie źródeł pozyskiwania materiałów oraz kontrolowanie uprawnień i świadectw potwierdzających umiejętności personelu realizującego roboty, np. obsługę maszyn, zatwierdzanie ewentualnych rysunków roboczych wykonawcom robót i niezbędnych korekt tych rysunków, zatwierdzanie, z pisemnym uzasadnieniem, ewentualnych korekt, zaproponowanych przez wykonawców robót do projektów organizacji ruchu na czas budowy, kontrolowanie zgodności przebiegu robót z obowiązującymi harmonogramami, rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikami budów oraz nadzorem autorskim wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywanych robót; w sprawach objętych zakresem nadzoru autorskiego Inżynier działa w uzgodnieniu z przedstawicielem nadzoru autorskiego, a przekazywanie wykonawcom robót zaleceń nadzoru autorskiego jest dokonywane za pośrednictwem Inżyniera, kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dzienników budów i dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót oraz potwierdzanie w dziennikach budów zapisów kierowników budów o gotowości obiektów lub ich części do odbioru oraz należyte urządzenie i uporządkowanie terenów budów, dokonywanie inwentaryzacji stanu robót w razie ich przerwania przez wykonawcę robót oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do dokonania rozliczeń pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót, organizowanie i prowadzenie, minimum raz w tygodniu w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, rad budowy, sporządzanie protokołów z tych rad dla zainteresowanych stron, egzekwowanie ustaleń oraz prowadzenie w tym zakresie niezbędnej korespondencji przygotowywanie raportów, protokołów i notatek dotyczących zagadnień mających wpływ na realizację zadań inwestycyjnych oraz prowadzenie całej korespondencji na jednolitych drukach z umieszczonymi oznaczeniami graficznymi i tekstem wymaganymi przez Instytucje współfinansujące zadania, analizowanie zasadności zgłaszanych przez uczestników procesu inwestycyjnego robót dodatkowych i/lub zamiennych i/lub uzupełniających, w tym zaproponowanych przez wykonawców robót wraz z weryfikacją ich wartości oraz opracowaniem stosownych wniosków i przedstawieniem ich Zamawiającemu, przy czym decyzja o wykonaniu tych robót należy każdorazowo do Zamawiającego, sprawdzanie robót podlegających zakryciu lub zanikających oraz potwierdzanie ich wykonania, a także kontrolowanie wartości wykonanych robót podlegających odbiorom częściowym, uczestniczenie w przeprowadzanych przez wykonawców robót budowlanych próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń, weryfikację rysunków powykonawczych dostarczonych przez wykonawców robót, weryfikację robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, sprawdzanie kompletności przedstawianych przez wykonawców robót dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbiorów częściowych i końcowych inwestycji oraz zorganizowanie i prowadzenie przy udziale Zamawiającego czynności odbiorowych (odbioru częściowego i końcowego), l)przeprowadzenie sprawdzających pomiarów geodezyjnych oraz sprawdzających badań laboratoryjnych wykonanych przez niezależne od wykonawców robót laboratorium drogowe w następującym zakresie: wytrzymałość na ściskanie dla stabilizacji (po 7 i 28 dniach), wskaźnik zagęszczenia dla stabilizacji oraz podbudowy, badanie płytą VSS podbudowy z kruszywa łamanego (moduły odkształcenia - pierwotny i wtórny, ich stosunek), wytrzymałość na ściskanie betonów cementowych (po 7 i 28 dniach). m)wypełnianie obowiązków określonych dla Inżyniera i inspektorów nadzoru w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami robót, n)przygotowywanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów o)prowadzenie czynności związanych z zawiadomieniem o zakończeniu budowy lub uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie dla poszczególnych budów, w szczególności: weryfikacja przygotowanych przez wykonawców robót dokumentów wymaganych do złożenia we właściwym organie nadzoru budowlanego zawiadomień o zakończeniu budowy i/lub wniosków o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, 1.nadzór nad prawidłowością wykonywania obowiązków wykonawców robót w trakcie postępowania o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektów, 2.nadzór nad odbiorami związanymi z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, 3.uczestniczenie w kontrolach dokonywanych przez organ nadzoru budowlanego i inne instytucje opiniujące oraz wyegzekwowanie od wykonawców robót uzupełniania dokumentów, jeżeli w wyniku ich sprawdzenia przez właściwy organ okaże się, że są one niekompletne lub posiadają braki i nieścisłości, p)przygotowanie dokumentów do dokonania przez Zamawiającego zgłoszeń o zakończeniu robót budowlanych do wojewódzkiego konserwatora zabytków i innych organów i instytucji, których obowiązek powiadomienia o zakończeniu robót budowlanych wynika z odrębnych przepisów i/lub uzgodnień dokumentacji projektowych, q)podejmowanie działań zmierzających do ochrony interesów Zamawiającego oraz prawidłowej realizacji zadań inwestycyjnych, takich jak: zawiadamianie właściwego organu nadzoru budowlanego o ewentualnych wypadkach naruszenia Prawa budowlanego, ocena wszelkich roszczeń wysuwanych do Zamawiającego przez uczestników procesu inwestycyjnego, r)wykonywanie czynności niezbędnych dla zapewnienia prawidłowości procesu inwestycyjnego w stosunku do innych niż wykonawcy robót jego uczestników (ewentualnych podwykonawców, dostawców mediów, urzędów i instytucji itp.), w tym kontrola umów zawieranych przez wykonawców robót z podwykonawcami celem monitorowania interesów Zamawiającego wraz z rekomendowaniem Zamawiającemu udzielenia bądź odmowy udzielenia zgody w trybie art. 647(1) kodeksu cywilnego, s)odbiór inwestycji i przekazanie zrealizowanych obiektów użytkownikom. 5)Nadzór nad promocją projektu (zadań inwestycyjnych). 6)Nadzór finansowy i prowadzenie rozliczeń środków Zamawiającego oraz środków pozyskanych na realizację inwestycji przez Zamawiającego. 7)Pełnienie doradztwa prawnego w trakcie realizacji robót. 8)Obsługa okresów rękojmi za wady, wynikających z umów zawartych przez Zamawiającego z wykonawcami robót poszczególnych zadań inwestycyjnych. Od Inżyniera wymaga się uzyskania odrębnego zatwierdzenia przez Zamawiającego dla wprowadzenia wszelkich zmian związanych z działaniami wynikającymi z następujących klauzul Warunków Kontraktu z wykonawcami robót: klauzula 2.1 [Prawo dostępu do Terenu Budowy], klauzula 3.2 [Pełnomocnictwa wydane przez Inżyniera], klauzula 4.4 [Podwykonawcy], klauzula 5 [Wyznaczeni Podwykonawcy], klauzula 8.4 [Przedłużenie Czasu na Ukończenie], klauzula 8.8 [Zawieszenie Robót], klauzula 8.11 [Przedłużone zawieszenie], klauzula 10.3 [Zakłócenie Prób Końcowych], klauzula 12.2 [Metody obmiaru], klauzula 13 [Zmiany i korekty], klauzula 17.4 [Następstwa ryzyka Zamawiającego], klauzula 19.4 [Następstwa Siły Wyższej]. Wszystkie obowiązki Wykonawcy zawarte są w załączonym projekcie umowy. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z zakresem robót budowlanych i dokumentacją projektową wymienioną na w/w zadania inwestycyjne, dokonać wizji lokalnej terenów budów przed złożeniem oferty. Niezapoznanie się Wykonawcy ze stanem faktycznym nie będzie podstawą do wnoszenia roszczeń..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9, 71.63.13.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca w wypadku złożenia oferty na zadanie zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości: 7.000,00 PLN przed upływem terminu składania ofert - określonym w SIWZ.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o posiadaniu uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe oświadczenia dla każdego z nich.

    • Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonanie usług polegających na wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi (lub dwóch usług których suma zakresu wykonanych prac oraz wartości robót budowlanych odpowiada postawionemu warunkowi) polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera (lub podobnej funkcji dla zadań zrealizowanych według Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych warunków kontraktowych tj. ogólnych i szczególnych warunków kontraktowych wg prawa lokalnego poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) dla robót budowlanych polegających na budowie/przebudowie/modernizacji drogi, chodnika, ciągu pieszo-jezdnego, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżki rowerowej, placu o nawierzchni z kostki kamiennej lub nawierzchni z kostki kamiennej łączonej z innym materiałem, w której powierzchnia z kostki kamiennej stanowi co najmniej 60 % powierzchni, o łącznej powierzchni co najmniej 5000 m2 i o wartości robót budowlanych minimum 2 mln PLN (netto). Przy czym przez zakończenie kontraktu rozumie się wystawienie Świadectwa Przejęcia i skuteczne pozyskanie dofinansowania.

    • Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:

    • a1) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Inżyniera Koordynatora (kierownik projektu), która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne; posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w dowolnej specjalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika Zespołu Inżyniera, Inżyniera Rezydenta itp. przy realizacji co najmniej dwóch zakończonych (wystawione Świadectwo Przejęcia) inwestycji drogowych o wartości nie mniejszej niż 3.000.000 PLN (netto) każda, realizowanych według Warunków Kontraktowych FIDIC i zakończonych skutecznym pozyskaniem dofinansowania lub równoważnych warunków kontraktowych (tj. ogólnych i szczególnych warunków kontraktowych wg prawa lokalnego poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.

    • a2) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Inspektor nadzoru robót drogowych, pełniący równocześnie funkcje koordynatora pracy inspektorów, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne; posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej  zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej; posiada minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót drogowych (łącznie) na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót; posiada doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych (na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót) polegających na nadzorowaniu budową/przebudową/modernizacją drogi, chodnika, ciągu pieszo-jezdnego, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki kamiennej lub nawierzchni z kostki kamiennej łączonej z innym materiałem, w której powierzchnia z kostki kamiennej stanowi co najmniej 60 % powierzchni, o łącznej powierzchni minimum 5000 m2 i całkowitej wartości robót budowlanych minimum 2 mln PLN (netto)

    • a3) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Inspektora nadzoru robót budowlanych, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne; posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej; posiada minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót konstrukcyjno-budowlanych (łącznie) na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót; posiada doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych (na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót) polegających na nadzorowaniu budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 inwestycji kubaturowej lub inżynierskiej i o całkowitej wartości robót budowlanych minimum 1 mln PLN (netto) a4) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Inspektora nadzoru robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne; posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane (wystarczający zakres w specjalności sieci wodociągowe i kanalizacyjne), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej; posiada minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót sieciowych kanalizacyjnych lub wodociągowych (łącznie) na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót; posiada doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych (na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót) polegających na nadzorowaniu budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 inwestycji drogowej w zakresie której znajdowało się odwodnienie drogi i o całkowitej wartości robót budowlanych minimum 1 mln PLN (netto)

    • a5) min. 1 osobą która będzie pełniła funkcję Inspektora nadzoru robót instalacyjnych w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe techniczne; posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; posiada aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej; posiada minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu robót sieciowych elektrycznych i elektroenergetycznych (łącznie) na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót; posiada doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych (na stanowiskach: inspektor nadzoru inwestorskiego, kierownik budowy lub kierownik robót) polegających na nadzorowaniu budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 inwestycji drogowej w zakresie której znajdowało się oświetlenie drogi z liczbą słupów oświetleniowych nie mniejszą niż 15 i o całkowitej wartości robót budowlanych minimum 1 mln PLN (netto).

    • a6) min. 1 osobą pełniącą funkcję Inspektora ds. budowy i pielęgnacji terenów zielonych oraz pielęgnacji i ochrony drzew, która (łącznie): posiada ważne uprawnienia do budowy i pielęgnacji terenów zielonych oraz pielęgnacji i ochrony drzew; przynależy do właściwego stowarzyszenia zawodowego; posiada minimum 5 lat doświadczenia zawodowego (łącznie) w nadzorowaniu prac przy budowie i pielęgnacji terenów zielonych oraz pielęgnacji i ochronie drzew.

    • a7) min. 1 osobą pełniącą funkcję specjalisty ds. rozliczeń, która (łącznie): posiada wykształcenie średnie lub wyższe; posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w charakterze specjalisty ds. rozliczeń na inwestycjach realizowanych według Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych warunków kontraktowych (tj. ogólnych i szczególnych warunków kontraktowych wg prawa lokalnego poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), udokumentowane rozliczeniem co najmniej jednej zakończonej inwestycji drogowej (poświadczone wystawionym Świadectwem Przejęcia lub dokumentem równoważnym i zakończonej skutecznym pozyskaniem dofinansowania), realizowanej według Warunków Kontraktowych FIDIC lub równoważnych warunków kontraktowych (tj. ogólnych i szczególnych warunków kontraktowych wg prawa lokalnego poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym) o wartości nie mniejszej niż 2.000.000 PLN (netto), współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej i zakończonej skutecznym pozyskaniem dofinansowania.

    • a8) min. 1 osobą pełniącą funkcję specjalisty ds. obsługi prawnej, w tym zamówień publicznych, która (łącznie): posiada wykształcenie wyższe prawnicze; posiada minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej inwestycji; posiada doświadczenie w praktycznym stosowaniu przepisów Prawa zamówień publicznych udokumentowane udziałem w przygotowaniu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i uczestnictwem w pracach komisji przetargowych dla postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane minimum dla dwóch inwestycji.

    • Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

    • Funkcja Inżyniera koordynatora (Kierownika Projektu) nie może być łączona z funkcjami Inspektorów nadzoru oraz Specjalisty ds. rozliczeń. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia uprawnień Inspektora nadzoru robót drogowych, pełniący równocześnie funkcje koordynatora pracy inspektorów z Inspektorem nadzoru robót budowlanych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200.000PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) gwarantujące wykonanie niniejszego zamówienia

    • b) Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 200.000PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).

    • Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących postanowień umownych: a)Termin realizacji umowy - wskutek wystąpienia okoliczności, niezależnych od stron umowy związanych z koniecznością zmiany okresu realizacji Przedsięwzięcia, co do których Wykonawca pełni rolę Inżyniera; b)osób będących przedstawicielami Zamawiającego z przyczyn niezależnych od niego; c)innych - mogących mieć wpływ na niezakończenie przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od stron; d)osób tj. osób wymienionych w rozdziale III.1.3) a) a1-a8 SIWZ, spełniających warunki udziału w niniejszym postępowaniu przetargowym, pod warunkiem wyrażenia pisemnej zgody przez Zamawiającego. e)jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia, lub wystąpią zdarzenia związane z siłą wyższą. f)dopuszcza się zmiany postanowień umowy mogących mieć wpływ na niezakończenie lub utratę finansowania zamówienia;

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

 

www.um.walbrzych.pl/zzp/inzynierkontraktu2010.zip

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wałbrzychu, pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 27.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.03.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Wałbrzychu, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, pok. Nr 10.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadania inwestycyjne w/w są współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013 Priorytet 9. Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta). Działanie 9.1. Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Załączniki

Powiadom znajomego